"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-07-2011, 21:27   #1
Reptilfreak

magneto sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
Meldinger: 91
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Cyriopagopus Schioedtei

Hei, jeg begynner å bli litt frustrert over min Cyriopagopus Schioedtei spiderling. Den er ca 3 cm i bs, og hadde hamskifte for ca tre uker siden. Den hadde ikke spist på 2-3 uker før det. Den har blitt flyttet over i en ny beholder for ca 10 dager siden da den klarte å rømme fra beholderen den var i. Nå har det altså gått 6 uker uten at jeg har sett at den har spist og jeg begynner å bli bekymret for den. Den står ofte i åpningen til hulen sin og ser ut som den venter på mat, men jeg har prøvd med både dubianymfer og melormer uten hell. Den hopper på de for så og trekke seg unna med en gang.

Den bor nå i en 10x10x10 beholder innerst i en hul yuccapalmestamme der den har gravd seg litt ned i torva nederst. Jeg sprayer veggene annenhver dag uten at jeg har sett den komme ut å drikke noen gang. Den er utrolig skvetten, og jeg kan ikke gjøre raske bevegelser utenfor terraet uten at den forsvinner, så jeg har borret et hull i lokket der jeg kan slippe ned mat uten å komme borti, men fortsatt ser den ikke ut til å ta mat. Den ser ellers kvikk og rask ut, så det er jo en mulighet at den har spist uten at jeg har sett det, men jeg synes det var så merkelig at den angriper maten for så å trekke seg unna.

Er det noe jeg gjør galt?
magneto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 10:20   #2
Reptilfreak

beroys sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Spydeberg
Alder: 26
Meldinger: 50
Standard

Gikk det noe bedre med små sirisser?
beroys er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 10:45   #3
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

To stykk gikk ned på høykant i går så det ble suksess. Det var altså ikke enoe galt med den, den var bare kresen i matveien.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 11:40   #4
Reptilfreak

beroys sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Spydeberg
Alder: 26
Meldinger: 50
Standard

Hehe Så bra! det er godt og høre det fallt i smak
beroys er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 14:19   #5
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Godt å høre at du nå har fått den til å spise! Kjenner den små-ubehagelige følelsen av å ikke få mat i dyrene.
M. balfouri-slingen min spiser kun fluer (som jeg har sett)..
Dubianymfer og små melormer får gå i fred, så min minste virker også kresen

Jeg kjenner også igjen den sky og skvettne atferden Jeg gjør på samme måte som deg. Slipper mat gjennom ett hull i lokket.

Lykke til videre!
Martink er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 14:43   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

Har bare positive erfaringer med fluer sjøl, både på edderkopper, skorpioner, knelere og teger.
Virker som fluer trigger jaktinstinkt synes jeg. Blir alltid liv i leiern.
Derfor det irriterer meg at så få sportbutikker selger maggot på sommern. Heldigivs fant jeg en sporsfiskebutikk på Lillestrøm som selger det året rundt. Mna kunne t.o.m kjøpe 1kg spann med maggot der.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 14:53   #7
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Martink Vis post
Godt å høre at du nå har fått den til å spise! Kjenner den små-ubehagelige følelsen av å ikke få mat i dyrene.
M. balfouri-slingen min spiser kun fluer (som jeg har sett)..
Dubianymfer og små melormer får gå i fred, så min minste virker også kresen

Jeg kjenner også igjen den sky og skvettne atferden Jeg gjør på samme måte som deg. Slipper mat gjennom ett hull i lokket.

Lykke til videre!
Takk for det. Min voksne balfouri spiser veldig lite den også. Jeg mener å ha lest at de spiser veldig lite både som slings og voksne, men eter som gale når de er juvenile.

Jeg er alltid på jakt etter fluer og er klar med fiskehoven. Her om dagen tok jeg meg selv i å tenke at det er altfor lite husfluer og spyfluer i denne leiligheten.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 17:42   #8
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av magneto Vis post
Her om dagen tok jeg meg selv i å tenke at det er altfor lite husfluer og spyfluer i denne leiligheten.
Jeg vett ikke helt, men jeg TROR det er et bra tegn?
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-07-2011, 19:39   #9
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thorbjoern Vis post
Jeg vett ikke helt, men jeg TROR det er et bra tegn?
Er nok best å ikke ha for mange av dem innendørs nei.
magneto er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Cyriopagopus schioedtei andoraarnes Taranteller og skorpioner 5 13-12-2010 17:34
Cyriopagopus schioedtei hann Kjøpes allan Byttelån av dyr for parring. 0 20-03-2009 12:31
Cyriopagopus schioedtei (mature male) allan Byttelån av dyr for parring. 1 14-10-2008 13:44
Kjønn Cyriopagopus Schioedtei ? allan Taranteller 3 22-06-2008 02:38
Cyriopagopus schioedtei nymfer robert Taranteller 5 12-03-2006 21:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:41.