| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
|
Hei, jeg begynner å bli litt frustrert over min Cyriopagopus Schioedtei spiderling. Den er ca 3 cm i bs, og hadde hamskifte for ca tre uker siden. Den hadde ikke spist på 2-3 uker før det. Den har blitt flyttet over i en ny beholder for ca 10 dager siden da den klarte å rømme fra beholderen den var i. Nå har det altså gått 6 uker uten at jeg har sett at den har spist og jeg begynner å bli bekymret for den. Den står ofte i åpningen til hulen sin og ser ut som den venter på mat, men jeg har prøvd med både dubianymfer og melormer uten hell. Den hopper på de for så og trekke seg unna med en gang.
Den bor nå i en 10x10x10 beholder innerst i en hul yuccapalmestamme der den har gravd seg litt ned i torva nederst. Jeg sprayer veggene annenhver dag uten at jeg har sett den komme ut å drikke noen gang. Den er utrolig skvetten, og jeg kan ikke gjøre raske bevegelser utenfor terraet uten at den forsvinner, så jeg har borret et hull i lokket der jeg kan slippe ned mat uten å komme borti, men fortsatt ser den ikke ut til å ta mat. Den ser ellers kvikk og rask ut, så det er jo en mulighet at den har spist uten at jeg har sett det, men jeg synes det var så merkelig at den angriper maten for så å trekke seg unna. Er det noe jeg gjør galt? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
To stykk gikk ned på høykant i går så det ble suksess.
Det var altså ikke enoe galt med den, den var bare kresen i matveien. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Spydeberg
Alder: 26
|
Hehe
Så bra! det er godt og høre det fallt i smak
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Godt å høre at du nå har fått den til å spise! Kjenner den små-ubehagelige følelsen av å ikke få mat i dyrene.
M. balfouri-slingen min spiser kun fluer (som jeg har sett).. Dubianymfer og små melormer får gå i fred, så min minste virker også kresen Jeg kjenner også igjen den sky og skvettne atferden Jeg gjør på samme måte som deg. Slipper mat gjennom ett hull i lokket.Lykke til videre!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Har bare positive erfaringer med fluer sjøl, både på edderkopper, skorpioner, knelere og teger.
Virker som fluer trigger jaktinstinkt synes jeg. Blir alltid liv i leiern. Derfor det irriterer meg at så få sportbutikker selger maggot på sommern. Heldigivs fant jeg en sporsfiskebutikk på Lillestrøm som selger det året rundt. Mna kunne t.o.m kjøpe 1kg spann med maggot der. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Min voksne balfouri spiser veldig lite den også. Jeg mener å ha lest at de spiser veldig lite både som slings og voksne, men eter som gale når de er juvenile.Jeg er alltid på jakt etter fluer og er klar med fiskehoven.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Cyriopagopus schioedtei | andoraarnes | Taranteller og skorpioner | 5 | 13-12-2010 17:34 |
| Cyriopagopus schioedtei hann Kjøpes | allan | Byttelån av dyr for parring. | 0 | 20-03-2009 12:31 |
| Cyriopagopus schioedtei (mature male) | allan | Byttelån av dyr for parring. | 1 | 14-10-2008 13:44 |
| Kjønn Cyriopagopus Schioedtei ? | allan | Taranteller | 3 | 22-06-2008 02:38 |
| Cyriopagopus schioedtei nymfer | robert | Taranteller | 5 | 12-03-2006 21:07 |