| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
|
Jeg skal nå om et år flytte, pga at broren ( som jeg skal bo hos ) ikke liker edderkopper -.- så jeg må jeg selge alle tarantellane mine :/
Derfor lurer jeg på hva jeg kan få for denne B. auratumen, jeg tror 500 - 800?? Litt info : Ca 2år, Usikker på kjønn 70% hunn , fine farger, alle bein er på plass, ingen arr, fungerer perfekt og sparker veldig MYE HÅR!! Denne tarantellaen betyr også veldig mye for meg, fordi det var min første :/ ( dyrebutikken ville tatt J**** MYE MER ) PS: Han liker reptiler, så dem blir beholdt ![]() Bor ikke i denne boksen: bare putta den i boksen sånn at jeg ikke fikk for mye hår på meg ![]() ![]() Viss dere vil kjøpe den så send en melding Når jeg har fått vite prisen så går den ut på Kjøp og Salg siden.Edit: la inn direktelink til bildene. -Frogger- Sist endret av Frogger; 29-06-2011 kl 23:00. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jeg baserer prisen på størrelse og kjønn..
Mål tarantellen fra høyre forbein til venstre bakben når den er utstrekt.. Eller eventuelt bare mål kroppen. Og om du legger ut bilder av tarantellene undenifra, mer nøyaktig hvor carapace og abdomen går sammen, så får du nok en del som sier hva de tror det er og da kan du gå utifra det ![]() Selv om den koster 3000 + - i dyrebutikken så kan du ikke basere prisen utifra dette...... Edit: Beklager, tittet ikke på bildene, ser jo at den ser nokså stor ut i forhold til dine hender, men man vet ikke hvor store hender du har igjen så det er alikevel greit med sånn ca cm på tarantellen
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Stussa også på det der, men ser du nøye nok på bildene ser du at det er auratum
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Brachypelma auratum bør koste 500 - 600 som fullvoksen og 100% sikkert kjønnsbestemt hunn, men om man får den prisen er ikke sikkert. Den er jo ikke mer verdt enn noen vil betale.
Og hvis den er ca 2 år, er det 100 % sikkert en hann(eller har du hatt den i 2 år) En hunn vil bruke 6 - 8 år på og nå den størrelsen.......
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Skal oppdatere med bilder og størelse i cm imorgen
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Da, er med mest sannsynlig en hann da har..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Man skal ikke synse på om det er han eller hun på hvor fort de vokser, har sette hunner vokse raskere enn hanner med samme mengde mat her og auratum er en av de brachypelma artene som vokser raskest.
Selg den ukjønnet for 300kr eller vent til den skifter ham og om den viser seg og være en hun så får du 500-600kr for den |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men jeg syntes det ser ut som en hunn, stort abdomen, ikke lange bein
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lyst til å vite mer om vevet til Eddiser ? | Thommas88 | Taranteller | 0 | 05-04-2010 23:57 |
| Pris??? | Bævre | Taranteller | 2 | 08-01-2010 13:18 |
| når vite kjønn? | nim | Taranteller | 1 | 29-10-2009 21:24 |
| et arts navn jeg gjerne ville vite som jeg har glemt :P | duefjes | Taranteller | 25 | 20-02-2009 13:51 |
| Alt jeg trenger å vite om Leo | Phobos | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 9 | 12-08-2007 10:16 |