| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Grimstad
Alder: 35
|
Jeg er fullstendig klar over at jeg burde holdt meg på nybegynnersiden litt til, men jeg klarer ikke motstå det å flytte inn her.
Nå har Grammostola Porteri bodd her i hele fem dager. Hun har hatt en hviledag, hvor egentlig ingenting skjedde, men ellers tror jeg dette eksemplaret er overaktivt. Siste observerte handling var en avbalansert, rolig badetur i vannskåla. Jeg er sikker på at hun ikke drakk, for hun huket seg ikke ned. Imidlertid dyppet hun alle bena nedi. Så stilte hun seg på en sten og ventet en stund, før hun begynte å vaske seg. Angående vaskingen så er hun overaktiv. Det skjer iallfall en gang om dagen, hvis ikke to. Matmessig er hun et monster. Vi fant jo ut at hun var tørst da hun kom hit, men det er tydelig at hun var sulten også. Tre sirisser og en melorm i løpet av fem dager. Og fremdeles møter hun meg når jeg åpner terrariet. Jeg får lite av oppførselen til denne her til å stemme med det jeg leser her inne, helt ærlig. Da jeg var innom dyrebutikken etter en ny forsyning med sirisser i går, hadde de fått inn en bitte liten chilean red rump. Jeg virkelig klødde etter å ta den også med hjem. Tror aldri jeg har blitt så raskt hektet på noe, som dette med taranteller.... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
|
Edderkopp med ADHD.
*knegg* |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Selv om du leser caresheet på din art så er det ikke dermed sagt at det er sånn de oppfører seg. De aller fleste grammostola'er går for å være rolige arter, men er mange som opplever de som aggressive så det hele er forskjellig fra individ til individ
Så sånt sett er det nok ikke noe galt med den! Noen er aktive og andre ikke, hvis den er for aktiv kan det være et tegn på at det er en kjønnsmoden hanne, men ikke noe av det du skriver minner spesielt om en hann, enda.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rosea adferd | tovang | Taranteller | 6 | 27-03-2006 11:17 |