| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Bergen
|
Trenger ideer.
Har tenkt å lage selv utav en gjennomsiktig sukker boks fra europris, men skader ikke å få noen andre ideer som gjør at jeg ombestemmer meg litt
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hei Allan:
Det er noe slikt jeg har tenkt å gjøre. Har også tenkt å lage masse små hull nederst, rundt midten, og i toppen for å få en bedre sirkulasjon slik at ikke torven begynner å mugne. Har hørt at man da bare kan senke hele boksen i vann og la den trekke vann i en times tid slik at torven blir fuktig igjen. På den måten er det bedre å holde rede på fuktigheten i boksen. Men likte måten du har gjort det med din også. Er det en halv brusflaske man kan se i hulen? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
|
Ja,greit å ha noen hull nederst i boksen også,for den metoden du nevnte.
Selv hadde jeg hullene, men lot bare vannet renne litt over når jeg fylte vannskålen. Jeg klippet bare til en plast boks og satt et plastrør ned til den. Tok i fuktig torv og fjernet røret når torven var tørket litt. Jeg fuktet ikke så mye før tarantellen hadde spinnet litt i hulen. (slik at hulen ikke skulle rase sammen) En vaskebøtte med torv hadde sikkert gjort nytten om det var opp til tarantellen
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
|
Ja, det lønner seg nok og legge litt tid og energi i å gjøre terraet "brukervennlig" for deg
Er greit å ha litt kontroll på hamskift o.l.En boks/terra med 40cm dybde hadde nok vert ideelt,for et voksent dyr. Bare pass på at det er høyt nok til at den ikke kan stå på bakken og løfte av lokket
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Blir nok litt for stort for min nye sling i starten, men holder meg til en ide jeg fikk herfra:
Video 1: " title="YouTube - ‪Haplopelma lividum Enclosure Tutorial Part I‬‏" target="_blank">YouTube - ‪Haplopelma lividum Enclosure Tutorial Part I‬‏ Video 2: " title="YouTube - ‪Haplopelma lividum Enclosure Tutorial Part II‬‏" target="_blank">YouTube - ‪Haplopelma lividum Enclosure Tutorial Part II‬‏ Video 3: " title="YouTube - ‪Haplopelma lividum Enclosure Tutorial Part III‬‏" target="_blank">YouTube - ‪Haplopelma lividum Enclosure Tutorial Part III‬‏ Måten man kan slippe tafseladden inn i terraet : " title="YouTube - ‪Haplopemla Enclosure Finale‬‏" target="_blank">YouTube - ‪Haplopemla Enclosure Finale‬‏ Sist endret av skybird; 09-06-2011 kl 22:28. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
"Løfter" denne tråden litt og venter spent på flere løsninger. Har laget meg en løsning, men den kommer jo til å vokse videre og da må man jo flytte over i en ny størrelse.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| haplopelma lividum |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som har Haplopelma lividum? | Devilizer | Taranteller | 18 | 08-05-2009 00:01 |
| Haplopelma Lividum Terrarie | Galil | Taranteller og skorpioner | 14 | 18-04-2009 16:31 |
| Frustrert. Haplopelma lividum | joborg | Taranteller | 3 | 07-10-2008 10:28 |
| Haplopelma lividum potent?? | allan | Taranteller | 13 | 15-06-2008 16:47 |
| Haplopelma lividum | Eggy | Taranteller | 7 | 11-03-2006 11:00 |