"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Hamskifte rundt hjørne eller syk?

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-05-2011, 00:14   #1
mviken
Guest

Meldinger: n/a
Exclamation Hamskifte rundt hjørne eller syk?

Hei!

Min Brachypelma Vagans har hatt denne flekken på abdomen en god stund. Begynner å bli litt bekymret. Har drevet med taranteller i ca et år nå og leser en del om dem, men hjelp er alltid greit!

Den har ca 40cm med natur torv i et 70l akvarium, 70% luftfuktighet og gjennomsnits temp på 23 og god luft gjennomstrømning. Med andre ord, ideal forhold i henhold til diverse oppdrettere og caresheets.

Men det som bekymrer meg er denne hårløse flekken. Har også en Grammostola Grossa med samme flekken.. Noe som også er litt oppsiktsvekkende er at Grossaen graver huler og tunneller som en hest, men denne har aldri gravt i hele sitt liv.

Jeg overtok denne etter en fyr som ikke var flink til å behandle den. Han hadde 7-8cm subtrat til den og jeg tok den med meg i sinne og har behandlet den godt.

Noen hjelp å få her ?
Vedlagte miniatyrbilder
Hamskifte rundt hjørne eller syk?-murphy.jpg  

Sist endret av mviken; 15-05-2011 kl 00:42. Begrunnelse: Glemte bilde.

Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-05-2011, 00:56   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Det nakne området er der hvor den har børstet av seg forsvarshår,gjerne i sammenheng med forstyrrelser som terrariebytte o.l.

Når denne flekken blir mørk/sort,er det pga du ser hårene fra den nye hammen som kommer under,og da nærmer det seg hamskifte.

Så med andre ord ingenting å være redd for
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-05-2011, 01:29   #3
mviken
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Det nakne området er der hvor den har børstet av seg forsvarshår,gjerne i sammenheng med forstyrrelser som terrariebytte o.l.

Når denne flekken blir mørk/sort,er det pga du ser hårene fra den nye hammen som kommer under,og da nærmer det seg hamskifte.

Så med andre ord ingenting å være redd for
Ooh! Men da er det vel bare å smøre seg inn med tolmodighet og vente i spenning!

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Problemer rundt foring med melormer mandarin Fôrdyr 11 22-11-2009 23:25
Blod rundt kloakken!! :( CamStatic Boa og pyton 13 29-08-2008 03:21
Sling borte, eller hamskifte? Renor Taranteller 7 30-01-2008 08:43
svart rundt munnen! EirikAK Knelere 8 15-12-2006 14:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:35.