| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Hei!
Min Brachypelma Vagans har hatt denne flekken på abdomen en god stund. Begynner å bli litt bekymret. Har drevet med taranteller i ca et år nå og leser en del om dem, men hjelp er alltid greit! Den har ca 40cm med natur torv i et 70l akvarium, 70% luftfuktighet og gjennomsnits temp på 23 og god luft gjennomstrømning. Med andre ord, ideal forhold i henhold til diverse oppdrettere og caresheets. Men det som bekymrer meg er denne hårløse flekken. Har også en Grammostola Grossa med samme flekken.. Noe som også er litt oppsiktsvekkende er at Grossaen graver huler og tunneller som en hest, men denne har aldri gravt i hele sitt liv. Jeg overtok denne etter en fyr som ikke var flink til å behandle den. Han hadde 7-8cm subtrat til den og jeg tok den med meg i sinne og har behandlet den godt. Noen hjelp å få her ?
Sist endret av mviken; 15-05-2011 kl 00:42. Begrunnelse: Glemte bilde. |
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det nakne området er der hvor den har børstet av seg forsvarshår,gjerne i sammenheng med forstyrrelser som terrariebytte o.l.
Når denne flekken blir mørk/sort,er det pga du ser hårene fra den nye hammen som kommer under,og da nærmer det seg hamskifte. Så med andre ord ingenting å være redd for |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Sitat:
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Problemer rundt foring med melormer | mandarin | Fôrdyr | 11 | 22-11-2009 23:25 |
| Blod rundt kloakken!! :( | CamStatic | Boa og pyton | 13 | 29-08-2008 03:21 |
| Sling borte, eller hamskifte? | Renor | Taranteller | 7 | 30-01-2008 08:43 |
| svart rundt munnen! | EirikAK | Knelere | 8 | 15-12-2006 14:22 |