| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
hei!
har tenkt å skaffe meg en tarantell og har lest at Grammostola Rosea og Mexican redknee er begge fine nybegynner taranteller. da lurer jeg på hvilken av dem jeg burde velge hvis jeg skulle hatt en som var rolig, ikke sparket hår og ikke var så aggressiv. og jeg vil gjerne kunne holde den. ![]() synes begge to er fine, men trenger hjelp til å velge. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Både Grammostola rosea og Brachypelma smithi er flotte nybegynner taranteller. For så vidt alle Grammostola og Brachypelma artene
Disse to familiene er kjent for å være rolige og lite aggressive, men Brachypelma artene skal være litt mer fæle på å kaste hår (?)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Jeg har erfart at brachypelmaene er verst på hårsparkingen.. Har hatt i hus 3 G. rosea'er hvorav ingen av dem har sparka hår, men alle brackyene jeg har hatt har alle sparka hår. Så da vil jeg egentlig anbefale G. rosea
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ok tusen takk for svar
![]() jeg ble litt glad nå fordi jeg hadde mest lyst på G.rosea. men hvor stort terrarie trenger en G.rosea ? ![]() og de går an å holde? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Terras fra 30x30x20cm veldig fine til de aller fleste bakkelevende tarantellene...
Om du kan håndtere den G. roseaen du kjøper kommer helt an på individet. Noen G. roseaer er aggressive, noen helt rolige så da må du i grunn bare sørge for å få tak i en rolig en
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Jeg bruker et 30x30x30cm terra til min med ca 10 cm torv så den har litt å grave i
Har du substrat så den får muligheter til å grave blir den veldig fornøyd ![]() Og det kan ikke understrekes nok at taranteller IKKE skal ha reptilbark som de fleste dyrebutikker anbefaler Gå på en plantasje og kjøp ugjødslet jord/torv Da får du en blidere tarantell og friskere tarantell og mye mer substrat for pengene
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() tusen takk for gode og hjelpsomme svar, men det er vel mulig å bruke et litt større terra eller? jeg skal bare ha en skjønner dere så da trenger jeg ikke så mange små bur ![]() og hvis jeg kjøper ugjødslet jord/torv trenger jeg ikke å gjøre noe med den, som å sterrelisere den på et eller annet vis? |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Vel.. du skal ikke være såå sikker på det der altså..... ![]() Men ja, du kan kjøpe større bur om du vil det. Kjøper du ugjødslet torv, kan du bare legge det i terra med engang, trenger ikke gjøre noe annet
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Grammostola rosea | Dimjumper | Taranteller | 6 | 02-08-2010 15:04 |