| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Møre og romsdal kristiansund N
Alder: 19
|
Hei.
Har lurt littegranne på hva min tarantell er, min onkel fikk den for ca et år siden og var da ekstremt liten og helt hvit med stor bakende. fargen mørknet til etter 2 hamskifter og har gråe ben og brun ellers. da min onkel fikk den fikk han vite at det skulle være en baby Chilean red rose, desverre er jeg litt usikker da den har veldig tynne ben og stor bakdel. min onkel har en litt eldre Chilean red rose de er ganske like eneste forskjell er ben tykkelse og generelt størrelse på begge, samt en vennines CRR skal være på rundt samme alder men har mye tykkere ben. kjennes også litt rart ut når min tarantel går en tur på handen, da det virker som at han ikke har "puter" under benene, og det stikker litt. har holdt 2 andre taranteler en CRR og en jeg ikke vet hva er men begge de to hadde "putete" fot trykk. kan det være at tarantelen min er deformert på noe vis ? er ny til dette men har lyst til og lære : ) legger med noen bilder. ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Arten er ikke nødvendigvis noe annet dersom tarantellen har tynne ben og stor bakdel, da dette er forskjellig fra individ til individ. Ingen dyr er like
Det at den har stor bakdel, vel... Fòrer du tarantellen din godt nok, uansett art, så vil den får stor bakdel så det har ikke noe å si hvilken art det er. Har sett mange chilenere, og alle er annerledes på hver sin måte, noen har tynne lange ben, noen korte, noen er veldig rød i fargen mens andre har mer lillaskjær. Fremdeles samme art ![]() Når det kommer til virvelløse dyr så har alder ingenting å si, da det ikke forteller en noen ting annet enn at "åh, den har en god stund igjen å leve", det sier ikke noe om størrelse da alt avhenger av hvordan dyret har det, hvordan temperatur og luftfuktighet den har hatt og hvor ofte den har fått fòr. Desto mer man fòrer, desto oftere skifter den ham og desto fortere blir den jo større ![]() En tarantell har ikke "puter" på beina, men en form for "kroker". Ser du veldig godt etter på tuppen av beina ser du at det stikker ut to kroker på hvert ben og det er disse de bruker til å holde seg fast med, og det er derfor viktig å ikke f.eks dra vekk foten om den henger igjen, for da kan krokene forsvinne og tarantellen minster feste fram til eventuelle nye kroker vokser fram (etter et hamskifte antakeligvis). Igjen, det er forskjell fra dyr til dyr, noen tråkker pent, andre drar seg over, så nei, tarantellen din er ikke deformert!
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
![]() Legger ved et caresheet: Grammostola porteri "Chilean Rose hair"
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Jeg kjøpte med meg 8 stk G.rosea slings fra Ei messa i Danmark
De er svæææææært lik den på dette bildet, alle 8. Er det noen som ønsker en så send PM. Det "stikker" når de går på armene dine, dette er helt normalt. PS: skift gjerne underlag på roesa slingsen din. Torv er tingen
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takk for mange gode tilbake meldinger : ) har tenkt litt på hva som kan være riktig og galt med tarantelen, så er greit og få litt direkte svar.
det med krokene under bena hadde jeg ikke anelse om for og være helt ærlig, nå kjennes det ikke så rart ut at den går lengre hehe. Fòrer tarantelen veldig ofte, tar alltid en sjekk om den er sulten såklart. legger en sirris nede til den og om den ikke vil ha tar jeg den ut dagen etterpå, så det kan jo forklare hvorfor den har stor bakdel. Åja er forresten samme taranetell på bildene : ) tenkte det ville være lettere å identifisere den med 2 helt greie bilder hehe. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ja det siste bilde fikk litt rart lys + vinkel da jeg prøvde å få tatt flere bilder da litt nermere med og uten blitz, ble dessverre ikke noe bra resultat da blitzen ble for sterk samt at uten ble det for mørkt, men takker meget for interesse : )
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hvilken art? |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder