"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Har lyst på en tarantella

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-04-2011, 20:44   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Finnmark
Alder: 15
Meldinger: 7
Standard Har lyst på en tarantella

Hei alle sammen. Er ny her på reptilfreaks.. Har så veldig lyst på en tarantell, og har lest mye om g. rosea, og denne virker som en utmerket art for meg. Har et akvarium på 20x40, og lurer på om dette holder? har lest på denne siden før, og skal bruke tiurtorv som underlag, og sette inn en vannskål, en plante og noe den kan gjemme seg under og sånt.
Chanett er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 20:53   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Terra størrelsen du trenger kommer helt an på hvor stor tarantellen er
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 20:56   #3
Reptilfreak

Standard

Okei
Chanett er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:02   #4
Reptilfreak

Standard Noen anbefalninger?

Men har dere noen andre taranteller å anbefale meg? Helst bakkelevende, hehe. En som spiser mye mens ikke er så veldig rask, sånn at den ikke stuper ut når jeg lukker opp døra, hehe. Kjøper et terrarium da, hvis den trenger noe større en det jeg nevnte
Chanett er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:07   #5
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Brachypelma-slekten er flotte og rolige, med enkelte individer sparker vanvittig med hår det er i grunn det eneste negative ved den slekten. Eller så er det jo Grammostola og Euathlus to andre fine slekter å starte med

Jeg har forøvrigt noen dyr for salg nå og de jeg kan anbefale til deg av dem er :

Brachypelma Auratum
Euathlus Pulcherrimaklaasi "blue femur beauty"
Grammostola Iheringi - forøvrigt litt usikker på denne da den har tidligere vært en råtass i mitt eie...
Grammostola Pulchripes

Chromatopelma Cyaneopubescens
Grammostola Pulchra
Grammostola Rosea "NCF"

Grammostola Pulchripes er en veldig, veldig flott tarantell
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:14   #6
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
Meldinger: 458
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Chanett Vis post
Men har dere noen andre taranteller å anbefale meg? Helst bakkelevende, hehe. En som spiser mye mens ikke er så veldig rask, sånn at den ikke stuper ut når jeg lukker opp døra, hehe. Kjøper et terrarium da, hvis den trenger noe større en det jeg nevnte
Lasiodora Klugi, Lasiodora Parahybana og Acanthoscurria Geniculata blir store og fine, mye framme og spiser godt.
hewlet er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:18   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av hewlet Vis post
Lasiodora Klugi, Lasiodora Parahybana og Acanthoscurria Geniculata blir store og fine, mye framme og spiser godt.
Jeg burde bli flinkere til å nevne klugi og parahybana, de er jo så flotte....

Men på sistemann må jeg sitere:
Sitat:
Opprinnelig postet av Chanett Vis post
En som spiser mye mens ikke er så veldig rask, sånn at den ikke stuper ut når jeg lukker opp døra, hehe.
Så jeg vil ikke si Acanthoscurria Geniculata passer så bra inn der
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:18   #8
Reptilfreak

Standard Tusen takk

Tusen takk for god info og gode råd! Skal prøve å overtale mamma til å la meg skaffe meg en tella, da hun er veldig redd.. Huff. Men flytter ut når jeg er 16, om et år ca. så da blir det ivertfall en tella på meg Men kan jo ta kontakt hvis jeg skal ha, da jeg veldig gjerne vil ha en Grammostola Pulchripes eller en Grammostola Pulchra.
Chanett er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:46   #9
Reptilfreak

Standard Litt mere jeg lurer på

Hvis jeg klarer å overtale mamma, er det mulig å sende tellaer til Finnmark da? Siden det er jo litt kaldere her og sånt.
Hvor mye koster det med frakt og hvor mye tar du for Grammostola Pulchripes og Grammostola Pulchra?
Chanett er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-04-2011, 21:59   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Ja, det er mulig å sende, men da bør man vel vente litt til så det blir varmere der du bor.

Fraktpriser er forskjellig, jeg tar i grunn 50kr da det er det "vanligste" jeg har vært borti. Jeg selger pulchripesen for 550kr, denne er rundt 12cm, og pulchra for 350,- og denne er rundt 4cm. Pulchripesen er hunne, mens pulchraen er i grunn ukjønnsbestemt men tror det er hunn.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Har lyst å kjøpe pyton men,,,,, aton Slanger, øgler og skilpadder 4 23-11-2009 18:01
Har lyst på en ny tarantell. Tarantellen Taranteller 44 05-07-2007 13:18
lyst på skorpion mr-repti Skorpioner 16 04-06-2007 18:31
Har lyst på Skjeggagam... Speedy Agamer 11 31-01-2007 22:58
Har lyst på tarantel! BiZARRE Taranteller 22 12-01-2007 08:52

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:34.