| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2011
|
Hei!
Er nybakt tarantelleigar og har eit par spørsmål.. For to dager sidan kjøpte eg ein kjempestili G. rosea dame, som merkeli nok er blitt døpt Bob Kåre . Har ho i eit 20X20X30 akvarium med bark til underlag, ei rot å krype under, og ei vannskål.Har forstått at denne tarantellen skal ha 60-70% luftfuktighet, men eg klarer ikkje å få det over 50. Har prøvd å sprute vatten med ei spruteflaske og det hjalp godt på, men skulle gjerne gått opp 10% til. Kva gjer eg gale? Er ganske desperat. Ho har ikkje bevegd seg stort heller, berre ligg under rota lissom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Gratulerer med ny tella og en spennende hobby
![]() For det første så råder jeg deg til å bytte ut barken med tiur-torv. Ellers lurer jeg på om fuktighetsmåleren din er riktig..? En G.rosea kommer fra et område som er tørt. Jeg lar bunn-substratet være helt tørt hos min rosea. Men vann er alltid tilgjengelig for den. En tella som er i ro er som oftest en tella som trives. Du skal ikke være bekymret for det. Du bør også være klar over at roseaer kan gå i laaange tider uten mat, noe som er helt normalt
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Velkommen til en spennende hobby, men hvis du er ute etter ett aktivt dyr, har du valgt feil. En tarantell sitter stort sett rolig.
Som Weto sier, bytt ut barken med torv. Ha en vannskål, hold substratet helt tørt og plukk ut fuktighetsmåleren og gjem den....du trenger ikke den til en rosea. Lykke til....
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takk for flotte svar!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus,
Alder: 50
|
Hei. Grattis med ny Tarantella
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for det du!
Mata den for fyrste gang i dag. Var dritkult!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||