| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Sør-Trøndelag
|
I dag fikk jeg en telefon fra en bekjent av en bekjent.. Hun sa at hun hadde en Brachypelma Emilia som hun hadde passet på for en venn, men han kom aldri å hentet tarantellen. Hun sa til meg at hun har hatt den en stund og at det hadde kommet mugg i hele terra'et, og at det har vært det en stund. Jeg dro dit med en gang, og kjøpte tella'en og terraet. Nå har jeg sterilisert terraet, stekt det som kunne stekes, og hatt i godt med tiurtorv (var bare et lite lag med bark i terraet når jeg hentet det)
Tellaen har også fått varmematte nå, og vannskål.. Det jeg trenger hjelp til er selve tellaen.. H*n har et stort "nakent" område på abdomen, og jeg aner ikke hva det er, eller hva jeg kan gjøre for å hjelpe h*n.. Noen som kan hjelpe meg?? På forhånd, takk!!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Det nakne området på abdomen vil si at det ikke er så lenge til den skal skifte ham.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Selv om det har vært der i en og en halv måned?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Husker ikke hvor lenge min Lasiodora Parahybana gikk med "naken" abdome, men gikk en god stund før hun molta. Mot slutten var nesten hele abdomen bar.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Takk for svar
Mvh Lars Sist endret av LarsiBoi; 07-04-2011 kl 18:48. Begrunnelse: skriveleif |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Kan hende den har vært noe stresset, da sparker de en del hår.
Abdomen blir mørkt ca 1 - 3 uker før et hamskifte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det nakne området er der hvor den har børstet av seg forsvarshår,gjerne i sammenheng med forstyrrelser som terrariebytte o.l.
Når denne flekken blir mørk/sort,er det pga du ser hårene fra den nye hammen som kommer under,og da nærmer det seg hamskifte. Så med andre ord ingenting å være redd for
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Den har nok vært en del stresset, siden den har hatt elendige forhold, og siden terraet har stått på ett verksted :s
Men er litt usikker på om det er en Brachypelma emilia.. syns nesten den ligner mer på en Brachypelma auratum.. Noen som har noen meninger her? Brachypelma auratum: http://homepage.ntlworld.com/the.tar...-B.auratum.JPG Brachypelma emilia: http://homepage.ntlworld.com/the.tar.../wp-emilia.JPG
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Sted: Sogn og fjordane
Alder: 26
|
Eg synst an ligna på min Brachypelma smithi. Og den arten har "brennhår" på abdomen som den børste av når an blir skremt, stressa o.l.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sår på abdomen. | Downfall | Taranteller | 6 | 06-10-2009 16:08 |
| Snart klar, men mangler innbyggere | Oldcrow | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 03-08-2009 15:55 |
| mangler genus på 2 arter i fam Agamidae | inger | Agamer | 3 | 14-04-2008 10:39 |
| Er det noe som mangler? eller som er feil? | Sondre | Reptiler | 0 | 17-08-2007 17:14 |
| Hva mangler jeg f¯r jeg kan sette i gang? | gjest | Gekkoer | 4 | 25-06-2004 18:33 |