| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Jeg ønsker meg et terra og tenkte først på slange men dette er ikke så lett for meg og skaffe på grunn av reglene og fordi jeg bor hjemme med mor
![]() Men jeg har tenkt litt på en tarantella istedet fordi jeg synes det er fasinerende dyr. ![]() Trenger jeg mye utstyr, Hvor stor tank og er det mye vedlikehold. Jeg ønsker en tarantella som er lite agresiv lett og stelle med og ikke trenger et gedigent terra. Noen forslag og hvor lenge lever dette dyret.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
En nybegynner tarantell er som regel så stor at den kan klare seg i ett 30x30x30 terra
![]() Les rundt på forumet
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har lest bare her og der og har lest at G rosea er et godt valg men fant ikke ut hvor gammel den kan bli.
![]() Sto at en hun edderkopp ble kjønsmoden når den er rundt 10 år gammel. men hvor gamle kan de bli. Hanne og hoe ? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Se på faktaarkene som ligger her.
hunner blir 15-30 år og hanner 2-6 år + - noen år alle retninger. Kjøp det en trantell som beveger seg litt. Roseane er veldig variable på dette. Noen beveger seg mye mens andre sitter i dagesvis. En av mine Favoritter er Brachypelma alpopilosum. Fantastisk vakker, spiser godt og kan være livat av og til. (genic nevner jeg ikke Men innerst inne er jeg Lasiodora tilhenger opp på min hals, og kan ikke få anbefalt disse nok. Som førstetarantell....... kanskje ikke, men etter hvert. Eller her må jeg korrigere meg noe. Klarer du å forholde deg til alle råd og uskrevne regler er det ikke noe problem å gå på de litt ustabile tarantellene. Dette betyr, respekt, respekt og atter respekt. Husk at de største har bitt som sammenlignes med kraftige kattebitt. Trelevende hadde jeg styrt unna i begynnelsen. Lykke til
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
youtube
![]() Takk for denne linken denne siden har jeg alderig sett før. Det var mye stilig og morsomt + lærerikt på denne siden. __________________________________________________ ________________________ Takker også for alle andre svar. Men er ikke helt sikker på om jeg skal ha meg tarantella men vurderer det sterkt =P |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Erfaringer med Exo Terra "Screen-terra" | Sponnich | Terrarier | 14 | 21-01-2010 07:19 |