| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Østfold
|
Hei =)
Jeg har observert min nye tarantell (B. Smithi) som jeg fikk forleden dag. Og i dag har hun utforsket taket og generelt toppen av alle veggene. Men så oppdaget jeg at tennene hennes stakk gjennom nettingen i taket ![]() "Kan de bite gjennom?," er nå blitt det store spørsmålet her i huset. Buret er av str 30x30x30 exo terra glass sider/vegger og metallnetting i taket. Har aldri hatt noe problem med dette tidligere og tenker at dette klarer de ikke. Men jeg har aldri tenkt på at dette kan forekomme heller, så derfor spør jeg dere ![]() Håper på et svar som tilsier at dette kan de ikke, men kom gjerne med historier om dere har hatt tilfeller av dette ![]() -Carina
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Når det gjelder exo terrarier så er taket rett og slett no dritt. Nettingen er stadig årak til skader og uhell med taranteller. Dette er årsaken til at de fleste som utvider samlingene sine velger helglass terrarier fra Wromac og lignende.
Taranteller klatrer uansett, og når de kommer opp i taket blir de ofte hengende fast i beina. Jeg har selv slike uhell stadig vekk, og faser ut mine exo terraer grunnet dette. At taranteller biter seg fast i taket har jeg aldri sett eller hørt om tidligere.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Jeg hadde en stor L.parahybana som gjorde det til tider.
Husker madammen ikke synes noe særlig om det,men det var vel aldri et problem. ![]() Denne hadde et Wromac-lignende terra,så vet ikke om nettingen på et Exo Terra vil blir ødelagt over tid. Men jeg tviler på det. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Øvre Romerike.
Alder: 28
|
Leste i boken "Tarantula and other Arachnids" at enkelte taranteller ikke ville ha store problemer med å bryte seg ut gjennom netting. Tilogmed bilde som illustrerte det veldig.... Taranteller er sterkere enn man tror...
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Kan bekrefte dette, hadde en Lasiodora parahybana som bet seg gjennom nettingen og ble borte for en del år siden. Forhåpentligvis dukker den ikke opp hos de som leier leiligheten jeg leide
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bite the Bimbo! | _Nagash_ | Media | 7 | 15-03-2011 18:58 |
| Poecilotheria ssp. bite-reports. | Viridovipera | Taranteller | 6 | 13-04-2008 14:11 |
| Uv- lys gjennom dekkglass | Mathias Woodss | Skilpadder | 10 | 27-03-2008 12:24 |
| Ta bilde gjennom glass | Frogger | Fotoforum | 6 | 13-01-2008 22:32 |
| Kan knelere bite? | lazor | Knelere | 20 | 24-10-2007 19:19 |