"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Bite gjennom nettingen??

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-03-2011, 23:50   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 16
Blog Entries: 1
Exclamation Bite gjennom nettingen??

Hei =)
Jeg har observert min nye tarantell (B. Smithi) som jeg fikk forleden dag. Og i dag har hun utforsket taket og generelt toppen av alle veggene. Men så oppdaget jeg at tennene hennes stakk gjennom nettingen i taket

"Kan de bite gjennom?," er nå blitt det store spørsmålet her i huset. Buret er av str 30x30x30 exo terra glass sider/vegger og metallnetting i taket.

Har aldri hatt noe problem med dette tidligere og tenker at dette klarer de ikke. Men jeg har aldri tenkt på at dette kan forekomme heller, så derfor spør jeg dere

Håper på et svar som tilsier at dette kan de ikke, men kom gjerne med historier om dere har hatt tilfeller av dette

-Carina
Svar med sitat
Gammel 17-03-2011, 07:23   #2
Reptilfreak

peders sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
Meldinger: 181
Standard

Når det gjelder exo terrarier så er taket rett og slett no dritt. Nettingen er stadig årak til skader og uhell med taranteller. Dette er årsaken til at de fleste som utvider samlingene sine velger helglass terrarier fra Wromac og lignende.
Taranteller klatrer uansett, og når de kommer opp i taket blir de ofte hengende fast i beina. Jeg har selv slike uhell stadig vekk, og faser ut mine exo terraer grunnet dette.

At taranteller biter seg fast i taket har jeg aldri sett eller hørt om tidligere.
Svar med sitat
Gammel 17-03-2011, 08:38   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Jeg hadde en stor L.parahybana som gjorde det til tider.
Husker madammen ikke synes noe særlig om det,men det var vel aldri et problem.
Denne hadde et Wromac-lignende terra,så vet ikke om nettingen på et Exo Terra vil blir ødelagt over tid. Men jeg tviler på det.
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-03-2011, 00:05   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Bytt ut nettingtoppen med en topp av plexi..
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-03-2011, 00:42   #5
Reptilfreak

sinsuburb sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Øvre Romerike.
Alder: 28
Meldinger: 31
Standard utbrytere

Leste i boken "Tarantula and other Arachnids" at enkelte taranteller ikke ville ha store problemer med å bryte seg ut gjennom netting. Tilogmed bilde som illustrerte det veldig.... Taranteller er sterkere enn man tror...

Sitat:
Opprinnelig postet av Carius Vis post
Hei =)
Jeg har observert min nye tarantell (B. Smithi) som jeg fikk forleden dag. Og i dag har hun utforsket taket og generelt toppen av alle veggene. Men så oppdaget jeg at tennene hennes stakk gjennom nettingen i taket

"Kan de bite gjennom?," er nå blitt det store spørsmålet her i huset. Buret er av str 30x30x30 exo terra glass sider/vegger og metallnetting i taket.

Har aldri hatt noe problem med dette tidligere og tenker at dette klarer de ikke. Men jeg har aldri tenkt på at dette kan forekomme heller, så derfor spør jeg dere

Håper på et svar som tilsier at dette kan de ikke, men kom gjerne med historier om dere har hatt tilfeller av dette

-Carina
Svar med sitat
Gammel 18-03-2011, 08:29   #6
Reptilfreak

kaos sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
Meldinger: 554
Blog Entries: 4
Standard

Kan bekrefte dette, hadde en Lasiodora parahybana som bet seg gjennom nettingen og ble borte for en del år siden. Forhåpentligvis dukker den ikke opp hos de som leier leiligheten jeg leide
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bite the Bimbo! _Nagash_ Media 7 15-03-2011 18:58
Poecilotheria ssp. bite-reports. Viridovipera Taranteller 6 13-04-2008 14:11
Uv- lys gjennom dekkglass Mathias Woodss Skilpadder 10 27-03-2008 12:24
Ta bilde gjennom glass Frogger Fotoforum 6 13-01-2008 22:32
Kan knelere bite? lazor Knelere 20 24-10-2007 19:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:31.