| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Oslo, Ring 1
|
Hei alle sammen.
Jeg har en voksen Acanthoscurria Geniculata, dame, hatt henne i snart 5 år. Jævlig stolt. Vakker er hun. Og lever i beste velgående. Hun var 4.5 da jeg fikk henne så hun begynner vel å dra litt på åra nå. Det plager meg derimot ganske mye at gjennom alle disse årene har jeg FORTSATT ikke tatt på henne en eneste gang. Ihvertfall ikke uten hansker. Hun er ikke spesielt aggresiv, men veldig defensiv. Og sulten. Alltid sulten! Jeg har såååå lyst til å bare prøve en gang å ha henne på skulderen min eller la henne gå på låret mitt eller noe i den duren. Jeg visste når jeg skaffa meg henne at hun ikke er en kosekopp og at det blir for utseendet sin skyld. Jeg har hatt Rosea og Smithi før og de var greiere å ha med å gjøre på denne måten. Men på en skala på 1 til 10, hvor dumt er det egentlig å ta henne ut og bare prøve litt kos? Noen som har noe erfaring med dette og som kan "avkrefte" det jeg egentlig veit fra før? (På den annen side...hun er mye større enn neven min nå. Jævla creepy å tenke på, egentlig )
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Jeg ville latt være hvis jeg var deg. Ikke for min/din egen skyld, men for tarantellens skyld! Den har absolutt ingen glede av å bli håndtert, og risikoen for skader på den vil bare øke hvis du tar den ut. Så føler jeg også at jeg må poengtere at taranteller ikke er kosedyr! Verken de såkalt "snille" tarantellene eller de "slemme/sinte" tarantellene. Noe vil kanskje ikke bli defensive når de blir tatt ut, men det betyr ikke at de har noe glede av det, jeg tror heller de blir stresset av det! En tarantell er som en akvariefisk, den bør bli der den hører hjemme, i terrariet!
Det finnes jo andre dyr som faktisk liker å bli koset med, som katter og hunder, men det regner jeg med at du allerede vet
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Øvre Romerike.
Alder: 28
|
helt enig! Geniculataen har det mye bedre i terraet og du vil spare deg for MYE kløe hvis du lar være! Har aldri klødd så jævelig som av geniculata hår!
Er det kos du vil ha, skaff deg en teddybjørn...............
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Du kan jo gjøre et forsøk og fortelle hvordan det gikk.
Selv hadde jeg driti i det. Mitt tips på skalen er at det er 50/50 % sjanse for utfallet. Jeg tror ikke hun angriper (biter) deg, men hårene kan bli et mareritt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Enig med de andre her, edderkoppen får ikke noe ut av å bli håndtert, og kan fort bli stresset og bite eller sparke hår. Hvis man skal ha noe som man kan håndtere anbefales gnagere
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Jeg hadde en smithi som jeg hånderte litt alt for mye! (nybegynner og arbeidende med å bli kvitt fobi)
Jeg fikk jo stor glede ut av det,men jeg tror ikke akkurat smithien fikk det,til tross for at den absolutt ALDRI var agressiv,defensiv,sparket hår eller noe..Den bare spankulerte rundt om kring oppover armen,til halsen og nakken,og nedover den andre armen. Jeg kutta ut håndteringen etterhvert som jeg forsto at det var veldig egoistiske handlinger jeg gjorde. Vent med å prøve å håndtere til en gang det blir nødvendig,som f.eks ved skifte av substrat eller noe.. Som alle andre sier her,så vil ikke tellaen like det,og heller ikke du om noe skal skje.Hyggelig å høre at du har hatt henne så lenge! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Acanthoscurria Geniculata | GuggenBart | Taranteller | 26 | 04-02-2010 18:40 |
| Kjønnsmoden Geniculata ? | Galil | Taranteller | 2 | 23-06-2009 10:18 |
| 1.0.0 a.geniculata | Kris10an94 | Byttelån av dyr for parring. | 0 | 27-05-2009 07:31 |
| B. smithi vs A. geniculata | cloudfort | Taranteller | 4 | 17-07-2008 20:34 |
| Noe og kose seg med. :) | Gentel | Småprat | 3 | 02-10-2007 12:41 |