"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Cobalt blue tarantula = cyriopagopus !!?

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-03-2011, 16:57   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard Cobalt blue tarantula = cyriopagopus !!?

Legger inn denne tråden da jeg vil fra råde folk å handle leddyr på storbyn (dyrebutikken der) i Sarpsborg. I det ene buret var det en cobalt blue tarantula med 1cm torv.....? Så sto det at det latinske navnet var cyriopagopus sp. Den lille stakkars tellaen prøde å grave seg litt ned, men traff bunnen av terrariet med en gang

Synes visse dyrebutikker burde vite bedre..

Mvh skilpaddgutten
skilpaddgutten er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-03-2011, 19:28   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

De cobalt blue tarantellene jeg har sett har som regel vært Haplopelma lividum...
Svar med sitat
Gammel 05-03-2011, 21:22   #3
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Har selv sett på CC marten gjøvik at det har stått cyriopagopus sp. når det egentlig er Haplopelma Lividum
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-03-2011, 22:26   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Alder: 25
Meldinger: 77
Standard

Vi dyrebutikker setter stor pris på om dere sier i fra hvis noe er feil gjort, f.eks navn, og hvis innholdet i terra er helt på bærtur.
Jeg ville blitt veldig glad for det, da jeg helt ærlig ikke er så flink til å se forskjell på alle tellaene.
Si ifra, for de som jobber i dyrebutikker er det VELDIG vanskelig og kunne alt om alt, innen for alle områdene.
Er det noen i denne bransjen som ikke er intr i å lære mer og komme videre på kunnskap, er de i feil bransje. Så si gjerne i fra på en ordentlig måte.

Jobbet i bransjen noen år nå, og jeg lærer noe nytt hver eneste dag!
Mer jeg lærer, mer morro blir det å jobbe

Må også legge til at om en tar inn nye dyr, bør en sette seg litt inn i dyret før det havnet i butikk.
Men hender navnet vi får og dyret vi får ikke stemmer overens.
Trine87 er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-03-2011, 22:40   #5
Reptilfreak

Standard

Jeg rakk ikke å si ifra når jeg var der dessverre.. Er ille å se på når en grave- art har 1-2 cm med torv.

Det er heldigvis mange andre bra dyrebutikker bla der du jobber Trine87
Svar med sitat
Gammel 06-03-2011, 22:31   #6
Reptilfreak

weto sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
Meldinger: 247
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Jeg har faktisk fått til svar fra eieren av en dyrebutikk der de hadde Haplopelma lividum som gikk på ett par cm bunnlag, at grunnen til det var, at ingen ville kjøpe en tella de ikke kunne se...
weto er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-03-2011, 22:49   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Alder: 25
Meldinger: 77
Standard

hm. de fleste som kjøper seg tella fra butikk, går gjerne bevisst inn og vet hva de vil ha.
Det er jo viktig at dyrene har det best mulig den tiden de står i butikken.
Så er tellaen sjelden å se, får de henge en lapp med bilde og info ved terra.
Er sjeldent en ser våre tellas, da de er mye å gjemmer seg. Ute en tur i ny og ne bare.
Synd at ikke alle butikker rundt omkring går inn for å gjøre oppholdet til dyra best mulig..
Jeg synes det skulle vært en selvfølge. alle dyr har jo forskjellige behov som må følges.
Trine87 er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-03-2011, 07:53   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av weto Vis post
Jeg har faktisk fått til svar fra eieren av en dyrebutikk der de hadde Haplopelma lividum som gikk på ett par cm bunnlag, at grunnen til det var, at ingen ville kjøpe en tella de ikke kunne se...
Åhh da er det jo helt idiotisk å ta inn tarantellar da...
Svar med sitat
Gammel 07-03-2011, 09:42   #9
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av weto Vis post
Sitat:
Opprinnelig postet av skilpaddgutten Vis post
Åhh da er det jo helt idiotisk å ta inn tarantellar da...
Det er ikke meningen at dyrene skal oppholde seg lenge i dyrebutikkene, dyrebutikken er en "mellomlanding" fra selger til kjøper så egentlig er ikke det der så idiotisk. For igjen å få solgt dyrene må de også være synlige, men idèen med å ta inn en Haplopelma lividum er idiotisk da den faktisk er en ganske potent art i tillegg til at den er ganske aggressiv!

Sitat:
Opprinnelig postet av Trine87 Vis post
hm. de fleste som kjøper seg tella fra butikk, går gjerne bevisst inn og vet hva de vil ha.
Det er jo viktig at dyrene har det best mulig den tiden de står i butikken.
Så er tellaen sjelden å se, får de henge en lapp med bilde og info ved terra.
Er sjeldent en ser våre tellas, da de er mye å gjemmer seg. Ute en tur i ny og ne bare.
Synd at ikke alle butikker rundt omkring går inn for å gjøre oppholdet til dyra best mulig..
Jeg synes det skulle vært en selvfølge. alle dyr har jo forskjellige behov som må følges.
Taranteller er vel egentlig et dyr de fleste kjøper på impuls fra dyrebutikk bare fordi dyret er kult, eller fascinerende akkurat der og da. Min hobby starta med impulskjøp da plutselig fascinasjonen over krekene tok overhånd og jeg tror det faktisk er slik med de fleste tilfellene når det gjelder kjøp av taranteller/virvelløse dyr i butikk.
Et bilde av dyret holder egentlig ikke heller, da et bilde og det å se dyret i levende live er ganske stor forskjell. Men et bilde kan øke lysten til å se dyret, men da igjen er det mange som bare skal se og da blir det unødvendig mas på ansatte som enkelte kunder ikke gidder å bry de ansatte med alikevel.
Svar med sitat
Gammel 07-03-2011, 10:17   #10
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Tykt substrat er livsnødvendig for denne arten så jeg mener dyrebutikken bør klare akkurat det.

Dette er heller ikke en art som blir solgt så fort..
allan er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Cyriopagopus sp blue - kjønnsbestemme? Viridovipera Taranteller 5 17-04-2008 22:45
Haplopelma lividum/Cobalt Blue Tarantell _Nagash_ Tarantellfakta 0 13-01-2008 02:35
Cyriopagopus sp blue parahybana_freak Taranteller 6 08-05-2007 04:40
Cobalt Blue Tarantell ~ Haplopelma lividum _Nagash_ Tarantellfakta 0 17-01-2007 18:03
Cyriopagopus sp "Singapore blue" _Nagash_ Taranteller 3 13-11-2006 20:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:30.