| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Legger inn denne tråden da jeg vil fra råde folk å handle leddyr på storbyn (dyrebutikken der) i Sarpsborg. I det ene buret var det en cobalt blue tarantula med 1cm torv.....? Så sto det at det latinske navnet var cyriopagopus sp. Den lille stakkars tellaen prøde å grave seg litt ned, men traff bunnen av terrariet med en gang
Synes visse dyrebutikker burde vite bedre.. Mvh skilpaddgutten |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
De cobalt blue tarantellene jeg har sett har som regel vært Haplopelma lividum...
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Har selv sett på CC marten gjøvik at det har stått cyriopagopus sp. når det egentlig er Haplopelma Lividum
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 25
|
Vi dyrebutikker setter stor pris på om dere sier i fra hvis noe er feil gjort, f.eks navn, og hvis innholdet i terra er helt på bærtur.
![]() Jeg ville blitt veldig glad for det, da jeg helt ærlig ikke er så flink til å se forskjell på alle tellaene. Si ifra, for de som jobber i dyrebutikker er det VELDIG vanskelig og kunne alt om alt, innen for alle områdene. Er det noen i denne bransjen som ikke er intr i å lære mer og komme videre på kunnskap, er de i feil bransje. Så si gjerne i fra på en ordentlig måte. ![]() Jobbet i bransjen noen år nå, og jeg lærer noe nytt hver eneste dag! ![]() Mer jeg lærer, mer morro blir det å jobbe ![]() Må også legge til at om en tar inn nye dyr, bør en sette seg litt inn i dyret før det havnet i butikk. Men hender navnet vi får og dyret vi får ikke stemmer overens.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg rakk ikke å si ifra når jeg var der dessverre.. Er ille å se på når en grave- art har 1-2 cm med torv.
Det er heldigvis mange andre bra dyrebutikker bla der du jobber Trine87
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Jeg har faktisk fått til svar fra eieren av en dyrebutikk der de hadde Haplopelma lividum som gikk på ett par cm bunnlag, at grunnen til det var, at ingen ville kjøpe en tella de ikke kunne se...
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 25
|
hm. de fleste som kjøper seg tella fra butikk, går gjerne bevisst inn og vet hva de vil ha.
Det er jo viktig at dyrene har det best mulig den tiden de står i butikken. Så er tellaen sjelden å se, får de henge en lapp med bilde og info ved terra. Er sjeldent en ser våre tellas, da de er mye å gjemmer seg. Ute en tur i ny og ne bare. Synd at ikke alle butikker rundt omkring går inn for å gjøre oppholdet til dyra best mulig.. Jeg synes det skulle vært en selvfølge. alle dyr har jo forskjellige behov som må følges. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Et bilde av dyret holder egentlig ikke heller, da et bilde og det å se dyret i levende live er ganske stor forskjell. Men et bilde kan øke lysten til å se dyret, men da igjen er det mange som bare skal se og da blir det unødvendig mas på ansatte som enkelte kunder ikke gidder å bry de ansatte med alikevel.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Cyriopagopus sp blue - kjønnsbestemme? | Viridovipera | Taranteller | 5 | 17-04-2008 22:45 |
| Haplopelma lividum/Cobalt Blue Tarantell | _Nagash_ | Tarantellfakta | 0 | 13-01-2008 02:35 |
| Cyriopagopus sp blue | parahybana_freak | Taranteller | 6 | 08-05-2007 04:40 |
| Cobalt Blue Tarantell ~ Haplopelma lividum | _Nagash_ | Tarantellfakta | 0 | 17-01-2007 18:03 |
| Cyriopagopus sp "Singapore blue" | _Nagash_ | Taranteller | 3 | 13-11-2006 20:20 |