| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 21
|
Heisan jeg er ny på dette forume
![]() Jeg har til dags en Aphonopelma Seemani (Nicaragua) og en Grammostola Rosea. Har hatt dem i snart 3 år. Jeg har vurdert mye på en ny T Spesielt en GGB (Chromatopelma cyaneopubescens) vil ha en som spinner mye vev. Men har også hatt veldig lyst og gå over til og skaffe meg en Old World T da har en OBT (Orange bitey thing) (Pterinochilus murinus) vert det rette tror jeg siden den også spinner mye og skal være en litt letter OW og ha med og gjøre. Men lurer på om dere kanskje har en grunn jeg burde holde meg til en GBB(OW) Jeg har lest myeopp på artene mine og begge dise to men vil gjærne vite hva dere syns, grunner for og ikke for, eventuelt annen rase som kunne vært neste steg? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Pterinochilus murinus er en heftig tarantell, har du søkt opp denne på youtube? De fleste er rett og slett så hissige at du aner ikke hvor du skal gjøre av deg
De legger seg praktisk talt på rygg for å få bitt, så dette er som sagt en heftig tarantell. Chromatopelma Cyaneopubescens er mye roligere enn P. murinus. Denne løper heller avgårde inn i et hjørne og setter abdomen til vers klar til å sparke hår. Begge tarantellene er veldig stilige, men det kommer jo an på hva du vil ha av tarantell, hissig, rolig, defensiv osv osv... Vet ikke hvor aggressiv din A. seemanni er? Disse er også ganske aggressive av seg, men P. Murinus er langt verre enn disse...
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Aphonopelma Seemani som jeg har er veldig hissig den legger seg på ryg nesten den også, og etter det kan jeg gå ut av rommet i 5 min og den står fortsat klar til og bite når jeg kommer tilbake.
Jeg er interiest i begge og kommer til skafe dem begge etter vært men jeg har hat veldig lyst og gå over til OW og tengte da kanskje OBT hadde vert rette starts punktet hva syns dere? Er veldig interisert i en Poecilotheria type etter hvært men for dem sier dem at man trenger OW arfaring derfor jeg tenker litt på OBT som kanskje neste steget. Aggresionen er ikke noe problem for meg egentlig. Men jeg har bare 2 T fra før og bare disse som arrfaring er jeg kanskje litt for hastig til og skaffe meg en OW? Og hvordan er det og få takki disse Artene I Norge? Dyre Buttiker sin liste variere så mye. Og GGb er vel ikke den letteste arten og skaffe? Når du sier langt værre er den sån at den kommer løpenes for bite? Det jeg vil ha er en boks full av vev tunneler
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Ja, P. murinusen er da igjen ganske lik A. Seemanni
Men nei, den kommer ikke løpende for å bite, så absolutt ikke, med mindre du trigger den til å gjøre det.Kjøp det dyret du vil ha deg du, har du vett i hue og behandler dyrene med respekt ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne skaffe deg en Poecilotheria.. Kjøp deg det du vil ha, så lenge du tar vare på det Du kjøper OW når du selv føler at du er klar for det, ingen som kan buse fram og si at det var alt for tidlig for at du skal kunne kjøpe deg det dyret du vil ha. Les om det, ha vett i hue så går det nok bra! Jeg vil anbefale deg å få tak i dyra du vil ha fra privat, da det er mye billigere. Vent til vår/sommer - da sender folk via post i tillegg til at det kommer noen terrariedyrmesser Når det gjelder å få tak i GBB så er det mulig jeg selger min om ikke så alt for lenge
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja ok det var vel noe av det beste svare jeg kunne fåt egentlig
![]() Jeg føler meg forsåvit klar og jeg har all respect for disse nydelige dyrene. Nå gjelder egentlig bare og vente til jeg for øyet på en av dem og får henta extra terarie mit sør på som en kamerat av meg låner. Ja vennligst si fra vis du selger din vil ta godt vare på den jeg. Har vært på utsikt etter en GBB ganske lenge(før jeg vurterte OBT), Er den en adult eller juvi? Hann eller hund du har? Skal see om jeg får lagt ut noen bilder av Zebran og Rosen snart
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Du kan jo vurdere å få nye tellaer som slings. Da vokser dyret med deg, kan man si. Jeg tror også at dersom du har lyst på og føler deg klar for en bestemt art, så kjøper du den
![]() Lykke til
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Råd til neste reptil | CamStatic | Reptiler | 43 | 23-09-2008 23:06 |
| da blei det bergen neste... | straymond | Småprat | 4 | 03-07-2008 11:58 |
| Hvilket dyr skal bli mitt neste? | Adriano | Småprat | 61 | 03-11-2007 14:26 |
| Neste reptiltreff? | rioth | Småprat | 14 | 24-04-2007 03:34 |
| neste messe i sverige? | Gibbs | Messer og utstillinger | 6 | 25-03-2006 15:48 |