| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Rogaland
|
For 7 måneder siden kjøpte jeg nytt bur til taranteller, etter det har hun ikke spist. Jeg har prøvd med mark og siriss. Hun flytter seg hvis en siriss/mark kommer bort til hun. Samme hvis marken eller sirissen står under hun på en måte, da tar hun bare bena opp, sånn maten ikke kommer borti hun. Som sagt, har det gått hele 7 måneder siden hun spiste sist og jeg begynner og bli bekymret. Jeg hørte med noen i en dyrebutikk og de sa at det var normalt at tarantellene kunne holde seg opp til 2 år uten mat, men hun syns at 7 måneder var mye, og den kunne være syk. Siste hamskifte var november/desember 2008. Så jeg tenkte jo at dette kunne være hamskifte, men de pleier jo bare å gå uten mat i 2 måneder da?
![]() Noen dager er hun veldig aktiv i terrariet og flytter seg fra mange plasser på kort tid. Andre dager ligger hun strekt ut med 4 ben bak og 4 ben frem. Håper på svar, raskt! Hilsen bekymret jente!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Slapp helt av du
![]() Jeg kjøpe ei rosea hue i februar i fjor og hun har ikke nærmet seg mat ennå. Dette er vanlig hos enkelte arter, og igjen hos de enkelte individene.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Øvre Romerike.
Alder: 28
|
Går nok veldig bra! Ikke unormalt for roseaene det der!
Roseaen min har ikke spist på mange måneder den heller! Har faktisk sett den spise bare 2 ganger på snart to år. Men hun ser fin ut og har det bra!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tarantellen min har ikke spist på 3 mnd..Hva skal jeg gjøre? | Michelletarantell | Taranteller | 4 | 26-05-2009 20:19 |
| l.striatus vil skifte ham men den har nesten ikke spist noe | Kris10an94 | Taranteller | 0 | 18-12-2008 22:36 |
| Da er det ikke lenge til jul! :P | Androctonus | Småprat | 21 | 02-12-2007 14:47 |
| tarantell spiser ikke | duefjes | Taranteller | 3 | 23-06-2007 10:08 |
| Har ikke spist på nesten to mnd. | sandtrøen | Skorpioner | 1 | 15-09-2006 21:23 |