| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Akershus
|
Jeg har to Brachypelmaer og jeg og min kjære har reagert sterkt på brennhåra dems..
Jeg vet ikke om det er vanlig men hvis vi går inn på rommet de er på, (der vi oftest er siden pcer og andre spillkonsoller er der) så klør vi som pokker og begge mister hud på hendene så det ser ut som VI bytter ham? Er dette vanlig?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Det er jo brennhår. Ofte så reagerer folk mer på disse enn på giften dersom de blir bitt.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Noen kan bli meget allergiske mot disse brennhårene.
Siden dere tydeligvis får store problemer, så vil jeg anbefale dere å bytte disse tarantellene ut med andre som ikke er konger på brennhårsparking. står noe om det her new-old world |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Buskerud
|
Noen flere som har egne erfaringer med tellaer og allergi?
Tenker da også på andre symptomer enn kløe på hud/hender. Alt av interesse. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Vist det er mye luftsirkulasjon i rommet vil dette få hårene til og flytte seg mye rundt i rommet, vil anbefale dere og gjøre rent terrariene og gjør rommet skikkelig rent og se om dette kan hjelpe.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Siden terrane dine står der Pc`en står kan dens kjølevifte være nok til at brennhårene sirkulerer. Problemet er nok svært variert blant oss folk.
Jeg har 12-15 brachyer nå og merker aldri noe av dette problemet. Mine tellaer står i eget rom kun tildelt dem og her er det ingen vifte eller mulighet for sirkulasjon av brennhår.Håndterer dere dem? Merkelig at begge to skal få dette problemet da. fyll opp med arter som ikke sparker hår bare man åpner døra til terraet
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Måtte kvitte meg med alle mine hårsparkere for noen år tilbake da jeg begynte å klø overalt og hovne opp i halsen bare jeg gikk inn på dyrerommet, hadde da litt over 40. Byttet ut disse med old world arter og skorpioner. Har 2 Grammastola nå men reagerer ikke noe særlig på disse. Synes det er litt rart at dere reagerer så kraftig på 2 stk. om dere ikke har hatt mange tidligere, tok flere år før jeg begynte å reagere på det. Sikker på at det ikke er noe annet i rommet som kan føre til dette?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jeg har 7 stk her som er sparker hår, 3 av dem er Theraposa Apophysis og de er skal være av de værste.
Men, jeg lar de være i fred, den ene Theraposan er ekstrem til å sparke hår, så der ungår jeg å stresse tellan minst mulig. Jeg har ikke problemer med kløe, bruker hansker, vasker hender og armer grundig etter å ha skiftet subtrat i terrariumene. De første gangene jeg rota nedi terrarinene til Theraposane, klødde det i 3 dager, til og med i håndflatene
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
|
Kløing av brennhår er ikke noe godt....
Prøv å ha lite sirkulasjon mot terrariene, så kan du jo bruke engangshansker når du forer og driver med noe inne i terrarie. Støvsug veldig ofte og tørk med fuktig klut rundt terra for å fjerne hår. Selv reagerer jeg bare når jeg forer og slikt, så den biten tar jeg ikke selv . Selve rommet her går fint så lenge terrariedørene er igjen, men er ingen vifter her som lager sirkulasjon...Du kan jo fjerne gammelt spinn med pinsett i terra til sabulosumen, da det sikkert er litt hår i det. Men jeg har aldri sett den sparke hår da vi hadde den, imotsettning til mange andre Brachy vi har ![]() Lykke til, og håper dere får ordnings på kløen. Her skyller jeg alltid hendene under kaldt vann uten å gni de mot hverandre får å fjerne eventuelt hår om jeg har måttet gjort noe inne i terrariene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
|
Vi håndterer de ikke nei
Jeg skjønner ikke hva det er men bare vi går inn på rommet så blir det sånn Får vel bare støvsuge ordentlig og la den gå litt i rommet?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||