"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-02-2011, 20:40   #1
Junior Member

Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Meldinger: 2
Question Kjøpe G. Aureostriata?

Har lenge vurdert å kjøpe meg en Grammostola Aureostriata, har forhørt meg litt rundt i dyrebutikker, men de kan ikke skaffe denne får jeg beskjed om.
Noen som vet om det er mulig og evt hvor jeg kan få tak i en?

Har fra før en G. Rosea, som jeg har hatt en stund og føler meg "trygg" på, etter å ha lest en del om Aureostriataen forstår jeg det sånn at disse to artene har relativt likt temperment, og som regel er rolige og føyelige.
Noen som har kjennskap til begge artene og kan bekrefte/avkrefte dette?
Min G. Rosea er utrolig "snill" og rolig
Maya er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-02-2011, 22:11   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Grammostola aureostriata har byttet navn til Grammostola pulchripes Og jeg mener ganske sikkert at denne står i listene til Imazo - den gjorde hvertfall det før. Spør etter pulchripes så får du nok bedre svar.

Jeg har forøvrigt akkurat lagt ut en annonse ifht. salg av terra hvor jeg tilbyr et dyr i tillegg mot litt ekstra penger (g. pulchripes er ett av alternativene) - vet ikke om det er interessant for deg?

Angående likheter mellom rosea og pulchripes så er det forskjell fra individ til individ. Min pulchripes er veldig glad i hulen sin og er flink til å "ommøblere". Hvis den blir håndert trekker den seg sammen og står stille til du setter den i terra så den er mer nervøs.. rosea'n min er ganske annerledes sånt sett. Men alt i alt er det jo en utrolig flott tella!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 16:17   #3
Junior Member

Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Meldinger: 2
Standard

Tusen takk for informasjonen

Hvor mye er det du evt skal ha for terra og dyr?
Hadde egentlig tenkt å vente litt til (mye regninger på denne tiden av året vettu)
Er relativt ny innen dette med tarantellaer, så det er liksom bare den g. roseaen jeg har nå som jeg har kjennskap til...
Maya er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 20:33   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

1000,- for terra med lys og bord og noe ekstra for dyret var tanken
Svar med sitat
Gammel 11-02-2011, 11:29   #5
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 867
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Grammostola pulchripes(aureostriata) er en tarantellsom også egner meget godt som førstegangsdyr også. Kallenavnet er "petrock" på disse, de er meget rolige(men som alle andre dyr finner du jo også her unntak)
Disse blir jo endel større enn rosea. Som andre harnevnt, spør du i dyrebutikken etter pulchripes skaffer de den nok, men du må nok da regne med og betale 1000-1500, dyrebutikker er ikke noen god løsning når det gjelder og kjøpe dyr. Kan anbefale deg og sjekke ut tilbudet Lompah har....

Sitat:
Opprinnelig postet av Maya Vis post
Har lenge vurdert å kjøpe meg en Grammostola Aureostriata, har forhørt meg litt rundt i dyrebutikker, men de kan ikke skaffe denne får jeg beskjed om.
Noen som vet om det er mulig og evt hvor jeg kan få tak i en?

Har fra før en G. Rosea, som jeg har hatt en stund og føler meg "trygg" på, etter å ha lest en del om Aureostriataen forstår jeg det sånn at disse to artene har relativt likt temperment, og som regel er rolige og føyelige.
Noen som har kjennskap til begge artene og kan bekrefte/avkrefte dette?
Min G. Rosea er utrolig "snill" og rolig

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Spørsmål om T. blondi og G. aureostriata lompah Taranteller 13 14-06-2009 13:36
Grammostola aureostriata = Grammostola pulchripes telia Taranteller 13 30-04-2009 10:04
Grammostola aureostriata & Brachypelma vagans kjønnsmodne hanner moniq Byttelån av dyr for parring. 2 15-11-2008 23:09
Kjøpe tv Gibbs Småprat 30 11-09-2008 22:09
Grammostola aureostriata "chaco golden knee" moniq Tarantellfakta 0 03-08-2008 13:06

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:26.