| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 16
|
Jeg fant min chilean rose tarantula liggende på rygg for litt siden, og var sikker på den var død! Men så skulle jeg da ta den ut, og så beveger beinene seg litt. Så jeg snudde den og tok den opp litt, og den er så utrolig slapp, og ser ikke bra ut i det hele tatt
Utrolig bekymret og lurer på hva jeg kan gjøre! Kan den være i hamskifte eller noe? Den har spinnet ganske mye vev og stengte seg inne i "huset" sitt de siste dagene, og ikke spist noe heller.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Nå etter å ha lest mye mer, tror jeg den er i hamskifte, men nå har jeg jo snudd den fra ryggen!! burde jeg legge den på rygg igjen da??
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Den ligger seg på ryggen oppi spinnet sitt for å få av "lokket" på kroppen sin.
Det er viktig at den ikke blir forstyrret når den har hamskifte.. Litt sent for det nå og vanskelig å si over nett ,men du kan sikkert ligge den forsiktig tilbake om den ikke har begynt å åle seg ut av hammen. Er den på vei ut,har den fått nok av carpagen,da får du bare håpe den klarer seg selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Hvordan gikk det?
Jeg har flere tellaer som har moltet "stående" og på siden. Er luftfuktighet bra går det som regel bra uansett hvilken stilling de er i. Tenk bare hvor trangt de kan ha det i huler, under bark, bak røtter osv
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Håper hamskifte gikk bra for tarantellen din.
Husk til neste gang at en tarantell som ligger på ryggen ikke er død, men i ferd med å skifte frakken Da du oppdaget at den levde, skulle du nok ha lagt den forsiktig tilbake på ryggen og latt den være i fred. I tiden før et hamskifte slutter de aller fleste å spise. Det samme er tilfelle etterpå. Vent en uke eller to før du prøver å tilby mat. Edderkoppen må få "herde" ordentlig først. Lykke til
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Det gikk bra!
Var utrolig kult å få se litt av det selv Skal huske på til neste gang å la den være helt i fred, burde vell egentlig ha lest om det når jeg fikk tarantellen
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tarantell biter tarantell, hva skjer? | mariee | Taranteller | 7 | 15-11-2010 22:35 |
| tarantell? | duefjes | Taranteller | 2 | 11-06-2008 17:51 |
| Bra Tarantell... | Calum | Taranteller | 5 | 24-02-2006 08:33 |
| Tarantell spiste tarantell... | smash | Taranteller | 3 | 29-07-2005 14:07 |
| Min tarantell | TBS | Taranteller | 1 | 19-11-2003 16:07 |