| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
hei,,,har idag kjøpt meg en brachypelma auratum og en brachypelma smithi!!!!
![]() og lurer på om det er noen av dere der hjemme med erfaringer som vet hvordan man ser forskjell på hu og han ???? PS, tellaene er ca 5 cm hvis dere ellers har noen tips angående tellaene eller terrarium så vil de bli tatt imot med stor takk!! |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Sitat:
Personlig lurer jeg på hvorfor ikke terra allerede er satt opp å klart før du hentet dyrene? Det er for meg en naturlig start på et dyrehold. ![]() Må nok vente et par hamskifter før de er kjønnsmodne vil jeg tro.. Kjønn kan du finne ut av ved å lese denne tråden. Sexing-tråden Ellers står det meste om tellaene i fakta-arkene, og om terra er det bare å gjøre et søk i forumet så ser du nok at mye er skrevet før..
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
jeg fikk dyrene med i passelig store petbokser som jeg ikke trenger og bytte ut før om et par hamskifter!!!men da den tid kommer hadde det vært greit med noen extra tips til hvordan og få et litt bedre terra
![]() tusen takk for infoen!!!! |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Så små krabater trenger enda ikke egen vannskål. Hold bunnsubstratet (torven) normalt fuktig og spray veggene med vann et par dager i uka.. Har du godt med substrat (5-10cm) trenger de ikke hule heller da de graver seg ned i torven.. Fakta-arkene Brachypelma auratum "Mexican flameknee" Brachypelma smithi - Mexican Red-Knee En annen grei side om Brachypelmaer... brachypelma.name
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ca hvor store er de når jeg burde ha vannskål??har 9cm torv!!!!den ene har laget seg et lite rede under en rot!!!
![]() takker skikkelig mye for info!!!
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Tenker på de her små skålen som bruker under keramikkpotter. De fleste hobbybutikker har slike til noen få kroner. Litt viktig at den ikke er for dyp så tellaen ikke kan drukne.
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
funker det med et krukkelokk med litt grus i?? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Funker helt sikkert
Gratulerer med fine arter! Må legge ut bilder når du får sjangs!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Du kan allerede nå sette inn vannskåler, jeg har brukt skrukorker fra Nestea-flaskene, er akkurat passe fine til juveniler, og de blir faktisk drukket fra. Jeg sprayer ikke substrat eller vegger, vanner kun i korkene og lar det flomme over en gang i blant.......
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
fikk vite på dyrebutikken at jeg skulle spraye litt vann neri med 2-3 dagers mellomrom!!!
men jeg stoler heller på deg med erfaringer!!!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||