| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2010
Alder: 30
|
En veninne av meg som er aktiv narkoman kom akkurat in døra hos meg med en stor edderkopp i in liten box, hun skulle inn på ett behandligsted og der fikk hun ikke ha edderkoppen. hun viste ikke hvor hun hadde fått den fra og hun hadde ikke peiling på mating og for til den. det kan hende det er forsent allerede for den ser jævlig slapp ut.
hva er det første jeg må gjøre? bilde:
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Fiks først en plastikkboks med ordentlige luftehull,et vått papir nedi og en lampe som gir i fra seg litt varme og sett den over.Så legger du tellaen i den boksen,og følger med om den kvikner til. Gjør den det og du vil beholde den,dra til din nærmeste dyrebutikk å kjøp terra og utstyr. De spiser sirriser,kakerlakker,melormer og andre insekter. Dyrt blir det vel på dyrebutikk,men men.. Sjekk annonser her inne på reptilfreaks og inne på repti.net om det er noe passende terrarium og utstyr til salgs i ditt område.
Hold oss oppdatert
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Ok takk takk, jeg skal sette igang med en gang
![]() klarer du foresten og se hvordan edderkopp det er ut ifra bilde? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Sitat:
Var vanskelig å se utifra det bildet.. Prøv å ta et å få med hele oversiden av koppen.. ![]() Forøvrig må den få vannskål og fuktighet..
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Ehh , han gikk akkurat og la seg oppå det den våte pappirklumpen.
helt sin-sykt hvor stilig den egentlig er... tror dere jeg kan bruke dette ørkenrotte-buret frem til jeg klarer og skaffe penger til terrarie?
Sist endret av FlyasS; 30-11-2010 kl 12:30. Begrunnelse: update |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Hei!
Det er en Grammostola Rosea, også kalt rød chile. Den er giftig,men på likhet med et vepsestikk. Vær alltid forsiktig da det er noen som reager på giften. Hvis den begynner å komme seg synes jeg du bør dra til dyrebutikken å kjøpe et exo-terra 45x45x45. Ha et par cm med tiurtorv eller natutorv så lenge det er ugjødsla. Den bør ha en vannskål som er stor nok til at tellaen får plass oppi. Pass på å ha nytt friskt vann hver dag. Jeg synes du bør ha to huler som den får plass i. Dekorer med forskjellige planter,røtter osv. Du bør ha en varmematte som dekker halve terra cirka så den får det varmt og godt. Du kan fore den en gang i uken med en siriss eller kakkerlakk. Spraying bør du gjøre to ganger i uken. Ikke spray rett på tellan. Vaske terra kan du gjøre hver andre måned. Alt dette får du kjøpt i en dyrebutikk. Håper dette hjalp litt
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Tusen takk skal dere ha alle sammen, nå stikker jeg til dyrebutikken og og kjøper det jeg har råd til og kjøpe. har nokk ikke penger til et terrarie nå men det kommer etterhvert
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| trenger hjelp :/ | marai92 | Pinnedyr | 2 | 24-10-2009 21:44 |
| Trenger hjelp! | Christoffer | Knelere | 2 | 30-08-2008 21:54 |
| trenger du hjelp si i fra | madsarn89 | Prosjektplaner | 8 | 31-01-2008 00:42 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| trenger hjelp!!! | alexander | Snoker | 2 | 16-07-2005 18:01 |