| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Tok over denne fra søstra mi (endelig) men har jo egentlig ikke snøring på hva for en art dette er. Mener den ble kjøpt som "chilensk redrump" men det sier i bunn og grunn meg ikke særlig mye.. Har tenkt mye på Euathlus, og da Truculentus men vet jo egentlig ikke om dette er riktig... Den er forøvrigt 10-12cm stor så store tellaen er det jo ikke... Muligens dverg? Vel... Help me
![]() ![]()
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Stilig tella og grattis
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Lignet jo veldig på Paraphysa Parvula... Stoler ikke helt på google når det gjelder bildesøking, men det var flere bilder som lignet ved et søk på P. Parvula enn E. Truculentus
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar, rkspider
Fint at noen som har hatt arten kan sammenligne litt. Men når jeg søkte på google så synes jeg ikke at tellaene det kom opp bilder av der var like mye "gull"farget på beina som denne er... Har vel kanskje ikke stort å si .. ?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Den ligner noe på P parvula, men på disse bildene er den i hvert fall mye mindre fargerik enn min! Gullfargen på beina har jeg kun sett på en annen tella, og det er E vulpinus-hannen min. Den har mye sterkere farger, men det pleier gjerne kjønnsmodne hanner å ha! Kan jo evt se om hannen min er interessert, bør det være en Euathlus i det minste...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Artsbestemmelse | Light | Pinnedyr | 8 | 13-09-2010 19:47 |
| artsbestemmelse tarantell :) | mariee | Taranteller | 9 | 14-04-2010 11:34 |
| Artsbestemmelse på skilpadde | lompah | Slanger, øgler og skilpadder | 11 | 29-08-2009 19:32 |
| Hjelp til artsbestemmelse av tarantell. | cryptonite | Taranteller | 8 | 04-05-2009 11:46 |
| Ny artsbestemmelse? | Renor | Taranteller | 9 | 12-03-2008 22:03 |