| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 15
|
Lurte på hvilken som er best å starte med?,
tenker da på Pet -hole(eller er disse for aggressive for en intermidate?) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Topp 10 begynner tarantellaer.
Grammostola Rosea er jo ett veldig vanlig valg for førstegangs kjøpere. Jeg kjøpte selv denne som min første. Problemet med den, er at den kan være fæl på å faste. Men en veldig rolig og fin art. Grammostola Pulchra er også en flott art å begynne med. Noe mer aktiv enn Roseaen, og mye penere. Men den kan være mye vanskeligere å få tak i. Avicularia arter (trelevende arter) er flotte nybegynner dyr. Moniq her på forumet selger Avicularia Versicolor slings. Den krever noe mer luftfuktighet enn de to andre over her. Brachypelma Smithi er også ett vanlig valg. Kan også være vanskelig å få tak i om dagen, men om du finner en er det en veldig fin og rolig art
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tenkte ikke på Nybegynner art men gravende( pet hole)....
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Haplopelma Lividum kunne kanskje vært noe
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Vet at dette er en burrower, men den er så AGRESSIV( det sies at dette er den mest aggressive tarantellan), tenkte mer på noe som ikke er så aggresivt så jeg ikke får så mye problemer når jeg vasker bur ......
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
|
Oja det visste ikke jeg, jeg trodde det bare var Minaxen som var hissig.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Det er jo en del arter av Brachypelma som er gravere. Tar først "redrumpene" de er veldig lik vagans med små varinater :
B vagans , B epicureanum , B angustum , B kahlenberghi , B sabulosum , B verdezi Så er det jo : B Schoederi , dette er dvergarten for Brachypelma. Den blir 10 cm i beinspenn og er en minivariant av G pulchra ![]() Så er det : B albopilosum , "curlyhair" en nydelig sak med krøllete hår. Har alle Brachypelma artene her hjemme, og er mange flotte jeg kan anbefale
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Mener denne er afrikansk også, derav igjen svært potent gift! Og selvfølgelig hissig som pokker, men utrolig nydelig å se på! Hva med Euathlus? Jeg synes artene i denne slekten er veldig fine, nå har jeg riktig nok kun to stk men de er begge svært rolige
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
H. lividum finnes i Thailand og Burma, de er generellt ganske defensive og skvetne så absolutt ikke noen begynner art. Giften er ikke til å spøke med heller, ligger noen bitt raporter her: Haplopelma lividum [Archive] - Arachnoboards
Om jeg skal anbefale en art vil jeg si Eucratoscelus pachypus, importerte en del av disse fra Tanzania og de var generellt mye roligere en de andre gravende artene jeg har vært borti. Ligger et caresheet her: Eucratoscelus pachypus - WikiPets |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Første mantis! | Shade | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 4 | 20-05-2010 13:45 |
| Min første leo :D | EcoliTub | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 11 | 26-08-2009 22:07 |
| Min første slange! | KenWee | Snoker | 20 | 02-06-2007 09:02 |
| første klatretur :D | DaffyDuck | Agamer | 8 | 17-04-2007 11:15 |
| "Opportunistic Burrower" Hva betyr det? | alma | Skorpioner | 19 | 23-01-2007 14:11 |