| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
har ei venninne som er alergisk mot veps å må ha motgift om hu blir stokke, å hu tror at hu må ta denne motgiften om hu blir bitt av en tarantell.
jeg vill jo si at de har helt forskjelige gifter å at man ikke er alergisk mot taranteller vis man er alergisk mot veps. no fakta på dette eller noen som vet svaret ? ikke svar om du er usikker.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Despite their often threatening appearance and reputation, no Tarantula has been known to have a bite that is deadly to humans.
In all cases, it is prudent to seek medical aid. Because other proteins are included when a toxin is injected, some individuals may suffer severe symptoms due to an allergic reaction rather than to the venom. Such allergic effects can be life-threatening. Tarantula spider bite: MedlinePlus Medical Encyclopedia if it turns out im allergic to my rose hair tarantula will an epi pen do? - Arachnoboards How to find out if you are allergic or not? - Arachnoboards Hvist nok veldig skjeldent at man kan dø av et tarantella bitt hvis man er allergisk for vepse stikk. Det kan ikke testes om man er allergisk for tarantella bitt, det finner man ut når man blir bitt. Men igjen: unngå å bli bitt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
så da vill hun ikke trenge å ta vepse motgift om hu blit bit av en tarantell alså
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Nok en gang så inneholder ikke tarantell gift den typen proteiner som man kan reagere alergisk på så det er veldig lite sannsynlig at man får en slik reaksjon. Brennhår derimot har jeg selv erfaring med å reagere så kraftig på til slutt at jeg måtte kvitte meg med arter som var utstyrt med det. Det finnes ingen dokumenterte tilfeller av at tarantellbit har ført til allergiske reaksjoner, så dette er nok en myte som så mye annet om disse dyrene, man bør uansett unngå å bli bitt. Skorpioner, veps og slanger ++ derimot har proteiner i giften som kan føre til anafylaktisk sjokk.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tarantell bitt | Kable | Taranteller | 19 | 13-10-2010 22:00 |
| Bitt av tarantell..... | telia | Taranteller | 35 | 06-10-2009 10:34 |
| Hvordan oppfører en tarantell seg før og etter et bitt? | Joystick | Taranteller | 12 | 15-12-2008 17:59 |
| Alergisk!!!? | Yvogne | Taranteller | 10 | 22-06-2008 07:06 |
| Hold av (norsk)veps/caresheet? | knertefanten | Andre insekter | 21 | 16-07-2007 20:55 |