| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: Vestfold
Alder: 34
|
Da driver minstekoppen (var ca 2,5 cm) å skifter ham her
endelig!!! Var så flott å se at den var nesten helt ute av ekoskjelletet Men jeg lurer... den har ikke spist på nå 21 dager.... og har jo lest at den ikke skal ha mat på 14 dager etter hamskifte...men synes det blir vel lenge til sammen uten mat.... er det mulig å gi den død mat tro??? dele en melorm i to foreksempel etterhvert?? Hvor lenge kan de gå uten mat egentlig.. blir jo over en mnd til sammen om den skal vente så lenge etter hamskifte også.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Fra Bergen, bor på Stord
|
Så spennende at tellaen din er i molt
Hvilken art er det? Nå er jeg ikke helt sikker på fóring av unge taranteller, men vet at voksne kan gå i mange måneder uten mat. Det er dog viktig at den har vann tilgjengelig.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Grattis.
![]() Bare ta det helt med ro.. Som Cassandra sier er det viktigste at den har vann. Altså spraye siden den vel ikke har skål vil jeg tro. Mat går helt fint i lang tid uten, men du trenger ikke vente så lenge som to uker... Bare den får noen dager på seg så den "stivner" til etter molten. Ville forsøkt å gi den en melorm etter 4-6 dager..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Takk takk
casandra det er en b.smithi sling første lille tellaen min så jeg er en stolt mor nå så bra, ja den har tilgang på vann på vegg sprayer når veggen tørker. Gleder meg til den kommer ut av hulen så jeg får se hvor mye den har vokst ![]() Så bra Mori da prøver jeg med mat om en ukes tid, er jo ikke sikkert den vil ha da heller
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja håper det
Den store tellaen min (roseaen) vil heller ikke ha mat om dagen og er også ikke så kjapp i vendingene så det er vel ett hamskifte på vei der og ser det ut som... Får jo til og med skifte vann i vannskåla og ta ut mat derifra uten at hun/han prøver å bite..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jeg fòrer ikke mine T's før det har gått to uker etter hamskift. Du nevner også at du har G. Rosea, da kan du forvente deg flere lange sultestreiker... Det er typisk Rosea. Taranteller kan forresten gå år uten mat, så lenge de har vann...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar lompah
lærer seg hver dag noe nytt. Ja har lest masse om roseaen til å vite at den ofte sultestreiker, men fram til nå har den spist eller angrepet alt som har kommet inn i terrariet Hans/hennes.Bet til og med av bust på malekosten... så den har vært skikkelig sinna gitt. Men nå er den rolig Og det er jo bra. Er jo ikke kult med en tella som angriper deg når du skal skifte vann.. hehe Hvertfall synes ikke jeg det er sååå kult
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slange Hamskifte? | slangenoscar | Slanger, øgler og skilpadder | 21 | 20-09-2010 08:10 |
| Hamskifte | Elensar | Taranteller | 7 | 02-07-2008 13:21 |
| hamskifte | boa1 | Agamer | 3 | 30-10-2007 18:11 |
| hamskifte | big_cola_fan | Taranteller | 12 | 16-10-2007 18:29 |
| Hamskifte leo! | Bling_juice | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 24-08-2007 14:09 |