"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Coremiocnemis og Eucratoscelus

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-11-2010, 19:18   #1
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Blog Entries: 12
Standard Coremiocnemis og Eucratoscelus

Heisann lenge siden..

uansett, jeg har nå fått se noen bilder av et par tarantell-slekter jeg ikke hadde sett noe særlig av før. Det er da snakk om Coremiocnemis og Eucratoscelus. Er det noen her inne som har noe fra disse slektene? Jeg lurer ikke på noe care sheets eller noe, det klarer jeg å finne selv, men lurer bare på hvor mye det er av disse her på forumet. Har ikke sett noen for salg heller etter hva jeg husker.

Så lenge det er i slektene, så bare skrik ut. Hvilken art er uvesentlig i denne sammenhengen

Denne er et eksempel på en jeg syntes var en stilig liten skrott
Google Bilder-resultat for http://img.photobucket.com/albums/v604/GoTerps/c674121d.jpg

og denne her: Eucratoscelus pachypus Schmidt & von Wirth 1990, female, Kenya - Rick West - Birdspiders.com

ville være av interesse å skaffe en som de her
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 20:02   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Ikke lett å komme over Coremiocnemis. Kan tenke meg at Robert har vert borti de,da han har holdt på med dverg/mindre taranteller.
Pharlagorn på svenske Phalagorns Kryp Forum :: Logga in har også hatt slike,du kan jo høre med han.

Lykke til med jakten.
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 22:57   #3
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg fant en side for en stund siden med masse stilige taranteller jeg aldri har hørt om eller sett til salgs på hverken her, repti eller krypforumet... Lagra linken som favoritter, men selvfølgelig kræsja dataen min i forrige uke og jeg tenkte jo ikke på å skrive ned favorittene mine der... Hadde utpekt meg noen arter der som jeg ville fosøke å få tak i til sommeren igjen, men når jeg ikke har siden så har jeg jo ikke liste over artene... Skikkelig leit, for der var det mange stilige krek!
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 06:50   #4
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

aah, synd med dataen, da sånt skjer. men jakten får vel bare fortsette andre steder enn her.
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 10:03   #5
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

da har jeg lagt ut en tråd på Phalagorns Kryp Forum, og ble henvist til Michael Scheller - Vogelspinnenzucht und Handel - Biete/For sale, der det var 0.1 Coremiocnemis tropix til salgs. har nå sendt mail, og venter på svar

takk, Allan
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 10:20   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Heey..spennende.

edit: Han hadde jo mye kult da,f.eks Cyriopagopus sp.Sulawesi black
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 10:38   #7
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

ja, tyskerne veit hva de driver med
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 18:02   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Stilig! Får håpe han svarer deg da Er alltids morro å se arter som ikke er så vanlige
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 20:25   #9
Reptilfreak

robert sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
Meldinger: 656
Standard

Har dessverre ikke noen egne erfaringer med disse slektene. Vet det finnes 2 arter Eucratoscelus i hobbyen, begge skal være forholdsvis vanskelig å avle på. Av det jeg vet skal de være blant de mest rolige artene fra Afrika, og blir derfor anbefalt som første "old-world" art innimellom. Holdes på samme måte som andre "baboons", forholdsvis tørrt og varmt. Coremiocnemis artene finner jeg mer intresante, men har dessverre ikke kommet så langt som å prøve de selv enda. Usikker på hvor mange arter som finnes i hobbyen nå, det har vel vært en revisjon på noen asiatiske slekter som jeg ikke har fått lest enda. Vet at viltfangede eksemplar fra denne slekten kan være vanskelige å få til i fangenskap, hvordan det er med slings er jeg usikker på. Vet ikke om det gjelder aller artene fra slekten, men noen krever forholdsvis lave tempraturer og høy fuktighet. Ser at C. tropix er nevnt i tråden allerede, en flott art fra Australia. Men om jeg husker riktig så er det vel snakk om at denne arten skal flyttes bort fra slekten. Denne skal vel også holdes varmere og tørrere enn de andre Coremiocnemis artene om jeg husker rett. Rett meg gjerne om noen sitter med nyere informasjon, da jeg dessverre ikke har tid til å holde meg helt oppdatert lengre
robert er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-11-2010, 07:53   #10
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Standard

da har jeg fått svar fra Tyskland: Han hadde sendt flere ganger til Norge, men akkurat nå ville han ikke sende, siden det var for kaldt. han holdt gjerne av en edderkopp, men ikke så lenge som til våren igjen, så blir visst ikke noe fra han, nei.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:21.