| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Fra Bergen, bor på Stord
|
Overtok denne tarantellen i brachypelma-slekten. Lurer på om det er en albopilosum - hva tenker dere?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Vil nok si meg enig der ja.. Selv om Carapace er helt sort.
Speilbilde av min Curly.. ![]() Se mer på http://brachypelma.name/
Móri Norsk Interesseforening for Hobbydyr "Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car." Sist endret av Mori; 08-11-2010 kl 13:21. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Kansje B.vagans?
Brachypelma vagans - Google-søk Om du vet når og hvor den er kjøpt kan det hjelpe. ![]() Kanskje denne hjelper: http://www.brachypelmas.co.uk/just&#...a/carapace.htm |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
I stand corrected.
Misset det ved første øyekast men når jeg nå ser fargeforskjell på Femur/legs samt mønsteret på knærne støtter jeg Allan..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Synes også det minner mest om en Lasiodora. Mulig det er bildet, men de hårete beina og fargene stemmer ikke overens med noen Brachypelma jeg har sett i hvert fall. Har du ca størrelse?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Fra Bergen, bor på Stord
|
Takker for svarene deres! Haha, jeg er fersk i hobbyen, og nå ser det plutselig ut som at jeg har fått den tredje største tellaen i hus, den som ikke er egnet for nybegynnere
Jeg har studert bilder av L. Parahybana, og den ligner mistenkelig mye. Her kommer likevel flere bilder. Håper de gir et bedre inntrykk, og at dere ser hvor stor hun faktisk er.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Hmm? syns det var noe kjent
![]() Lasiodora Parahybana og Lasiodora Klugi er nære slektninger. Skal være litt forsiktig med dem, brennhåra er blandt de værste. Her er bilde av min Lasiodora Klugi: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Er i hvert fall en Lasiodora. Vanskelig å skille de forskjellige fra hverandre ved ytre tegn, men ville gjetta på L klugi. Som Hewlet sier, forsiktig med håra, IKKE behagelig å få dem i nesa i hvert fall...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken art? | roy | Taranteller og skorpioner | 1 | 16-02-2010 18:24 |
| Hvilken art? | Adsome | Taranteller | 3 | 15-12-2008 15:36 |