| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Min nydelige Lampropelma violaceopes er død.
Ser ut som den har blitt spist på, noe jeg synes er merkelig. Det har ikke vært noen sirisser hos den, men en ungdom dødskalle kakerlakk. Har ikke sett kakerlakken i nærheten av tellan, eller hula dens. Det er ingen midd i Terrariet. ![]() For noen uker siden klarte tellan å komme seg ut. Da jeg fant den så var den i vinduskarmen på soverommet mitt. Det absolutt kaldeste stedet i leiligheten og lengst unna terrariet. Så den har vært på en skikkelig vandretur. Den var ganske så treig og veldig rolig da jeg fant den. Den pleier jo ellers å være kjempe kjapp og stikker av for det minste. Etter å fått den i terrariet har den vært noe rar. Tok flere dager før den gjemte seg feks. Og nå fant jeg den altså død litt innenfor huleåpningen. Det at skjønte at noe var veldig galt var når jeg fant den ene foten dens flere desimeter fra tellan. Skjønner ikke helt hva som kan ha skjedd. Kan den ha vært så svak pga lav temperatur og fått med seg noe lite uønsket dyr på leilighetvandringen, som jeg ikke har sett. Og som sakte men sikkert har spist den ihjel. Noen av dere som har opplevd noe lignende |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det ser faktisk ut for meg at det er beinet det har "begynt" med. Da det ikke er mye av beinet igjen, og så har det gått innover mot beinfeste og foten har falt av. Og så gått innover i hodet på den.
Fatter ikke hva det kan være. Er det en slags sykdom, en bakterie som kan lage store åpne sår, eller om det er et lite dyr som har gnagd på den |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 28
|
var den gammel?
har også hørt at de kan få en parasitt som spiser de opp men mer vet jeg ikke.... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
|
Kondolerer!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Det var trist,kondulerer, var den vilt fanget ?
Det finnes parasitivepser i Norge og kan hende det er det som har skjedd: forskning.no > Flere tusen ukjente vepsearter i Norge |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Kjøpte den som sling av Lillepetter for 2 år siden. Har ikke vist noe tegn til sykdom, før etter denne turen i leiligheten for noen uker siden.
Så det må¨ha vært noe som skjedde da, tror jeg. Kjipt er det hvertfall. Den var jo så vakker. Takk for støtte folkens |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nyoppdaget mystisk edderkopp er verdens største | Pekken | Media | 2 | 27-10-2009 12:36 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| Mystisk gekko | Gorgonops | Gekkoer | 23 | 27-11-2007 20:28 |