"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-10-2010, 15:59   #1
Reptilfreak

Kable sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 111
Standard Xenesthis Immanis

Heisann!

Jeg bare lurte på om det er noen her som har en Xenesthis Immanis, som dere kunne lagt ut bilder av Har nemlig prøvd å google bilder av den, men det er så mye forskjellige bilder, at jeg ikke vet hvilken jeg skal se på. Takk

PS: Hvis det er noen som vet hvordan den ser ut, og finner den på nettet, link kanskje?

På forhånd takk
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 16:05   #2
Reptilfreak

Mori sin avatar

Sted: Horten
Meldinger: 374
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kable Vis post
Heisann!

Jeg bare lurte på om det er noen her som har en Xenesthis Immanis, som dere kunne lagt ut bilder av Har nemlig prøvd å google bilder av den, men det er så mye forskjellige bilder, at jeg ikke vet hvilken jeg skal se på. Takk

PS: Hvis det er noen som vet hvordan den ser ut, og finner den på nettet, link kanskje?

På forhånd takk
Første resultatet på google fungerte det.. ;P

Xenesthis immanis

"Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car."

Mori er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 16:10   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Hei. Her er et bilde av min. Ble litt dårlig, men du ser iallefall rosafargen..
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 18:18   #4
Reptilfreak

Kable sin avatar

Standard

Jeg må si at bildet til Lailande og det Mori gav meg, ser helt forskjellige ut :/ Er det forskjellige kjønn, eller er det forskjellige varianter av arten? Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe P. Irminia, men ble tilbudt denne, siden selger ikke hadde fler. Noen som kan fortelle litt om arten kanskje? . H*n ville ha 500 for den uten frakt, er det en god pris?
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 18:27   #5
Reptilfreak

Mori sin avatar

Sted: Horten
Meldinger: 374
Standard

Sitat:
Jeg må si at bildet til Lailande og det Mori gav meg, ser helt forskjellige ut :/ Er det forskjellige kjønn, eller er det forskjellige varianter av arten? Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe P. Irminia, men ble tilbudt denne, siden selger ikke hadde fler. Noen som kan fortelle litt om arten kanskje? . H*n ville ha 500 for den uten frakt, er det en god pris?
Se første posten i Lompah's dyretråd

Der er bilde av hennes hann og hun ganske langt ned på siden..
Kan jo spørre henne også om hvordan de er å ha.

"Only a biker truly understands why a dog sticks it's head out of the window of a moving car."

Mori er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 19:06   #6
Reptilfreak

Meldinger: 795
Standard

Min hunn er akkurat lik hennes hunn ser jeg.

Men hannene har tydeligvis mer farger.

MIn er nervøs og løper og gjemmer seg hvis jeg åpner dørene for å skifte vann. Hun skvetter også når jeg dusjer terraet hver kveld. Men ellers er hun mye framme.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 21:37   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Stemmer nok at hannene og hunnene er noe ulike i fargen. Bildet Mori henviser til er av en kjønnsmoden hanne, helt lik min hanne, og Lailande sin er jo hunne som igjen er lik min hunne

Og som Lailande sier: "Nervøs og gjemmer seg" mine er også slik... begge to. Men ellers mye framme, store og flotte. Selv prøver jeg å få få eggsekk på hunnen, men første møtet var ikke så vellykket så skal prøve igjen om ikke så alt for lenge

P. Irminia er også en flott art, mye mer hissig enn X. Immanis vel og merke. Får du denne for 500kr og det er en kjønnsbestemt hunn så er det ikke en gal pris
Svar med sitat
Gammel 19-10-2010, 22:24   #8
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Synes 500 høres ut som en grei pris jeg. Hadde to stykker av arten på dyrerommet før og kan bare støtte opp under beskrivelsene som er gitt. Sitter mye fremme i inngangen på hula, spesielt etter det er blitt mørkt (så de egentlig ganske sjeldent på dagtid), men skvatt vekk bare jeg lyste nedi med lommelykta. Men de kom fort opp igjen om man slengte inn en siriss

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-10-2010, 12:03   #9
Reptilfreak

Kable sin avatar

Standard

Den er ikke kjønnsbestemt, ca 10 cm i benspenn.
Svar med sitat
Gammel 20-10-2010, 14:21   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Den er ikke kjønnsbestemt, ca 10 cm i benspenn.

Er den du nå snakker om nå en X. Immanis eller P. Irminia?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Xenesthis sp "Columbia" ? Androctonus Taranteller 12 04-12-2008 07:19
Xenesthis imannis hann Petterkopp Taranteller 1 08-02-2005 08:28

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:20.