| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
|
Heisann!
![]() Jeg bare lurte på om det er noen her som har en Xenesthis Immanis, som dere kunne lagt ut bilder av Har nemlig prøvd å google bilder av den, men det er så mye forskjellige bilder, at jeg ikke vet hvilken jeg skal se på. Takk![]() PS: Hvis det er noen som vet hvordan den ser ut, og finner den på nettet, link kanskje? På forhånd takk
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Sted: Horten
|
Sitat:
Xenesthis immanis
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jeg må si at bildet til Lailande og det Mori gav meg, ser helt forskjellige ut :/ Er det forskjellige kjønn, eller er det forskjellige varianter av arten? Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe P. Irminia, men ble tilbudt denne, siden selger ikke hadde fler. Noen som kan fortelle litt om arten kanskje?
. H*n ville ha 500 for den uten frakt, er det en god pris?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Sted: Horten
|
Sitat:
Der er bilde av hennes hann og hun ganske langt ned på siden.. Kan jo spørre henne også om hvordan de er å ha.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Min hunn er akkurat lik hennes hunn ser jeg.
![]() Men hannene har tydeligvis mer farger. MIn er nervøs og løper og gjemmer seg hvis jeg åpner dørene for å skifte vann. Hun skvetter også når jeg dusjer terraet hver kveld. Men ellers er hun mye framme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Stemmer nok at hannene og hunnene er noe ulike i fargen. Bildet Mori henviser til er av en kjønnsmoden hanne, helt lik min hanne, og Lailande sin er jo hunne som igjen er lik min hunne
Og som Lailande sier: "Nervøs og gjemmer seg" mine er også slik... begge to. Men ellers mye framme, store og flotte. Selv prøver jeg å få få eggsekk på hunnen, men første møtet var ikke så vellykket så skal prøve igjen om ikke så alt for lenge ![]() P. Irminia er også en flott art, mye mer hissig enn X. Immanis vel og merke. Får du denne for 500kr og det er en kjønnsbestemt hunn så er det ikke en gal pris
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Synes 500 høres ut som en grei pris jeg. Hadde to stykker av arten på dyrerommet før og kan bare støtte opp under beskrivelsene som er gitt. Sitter mye fremme i inngangen på hula, spesielt etter det er blitt mørkt (så de egentlig ganske sjeldent på dagtid), men skvatt vekk bare jeg lyste nedi med lommelykta. Men de kom fort opp igjen om man slengte inn en siriss
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Den er ikke kjønnsbestemt, ca 10 cm i benspenn.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Er den du nå snakker om nå en X. Immanis eller P. Irminia?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Xenesthis sp "Columbia" ? | Androctonus | Taranteller | 12 | 04-12-2008 07:19 |
| Xenesthis imannis hann | Petterkopp | Taranteller | 1 | 08-02-2005 08:28 |