"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Poecilotheria Metallica - pris?

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-10-2010, 19:56   #1
Reptilfreak

Kable sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 111
Standard Poecilotheria Metallica - pris?

Hei alle sammen

Jeg har vært interessert i edderkopper helt siden jeg var 5år eller noe sånt, og den jeg har fått helt dilla på nå er Poecilotheria Metallica. Jeg har lest og lest om arten, sett bilder osv. osv. jeg VET at jeg bare må ha den.. Det klør ordentlig i fingrene Det er absolutt ikke det at jeg ikke stoler på lillepetter når han sa han kan selge meg en subadult hun som har begynt å bli blå for 3000kr, heller det at jeg lurer på om det er billig?

Takker på forhånd for alle svar
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:04   #2
Guest

Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
Standard

Kosta 500,- for en sling på 3 cm(?) på messa i Hønefoss.
Veit ikke helt om det er drt da har ikke sett mange av de til salgs
stokken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:09   #3
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

En subadult-adult kjønnsbestemt hunne blir solgt for rundt 4500,- i sverige, men da er det jo bestemt. Dersom du får en kjønnsbestemt hunne av lillepetter for 3000 så.. vel ja.. Den er verdt pengene. Selv har jeg fått alle mine metallicaer fra lillepetter, men den dyreste jeg kjøpte var for 1500,- og denne ikke kjønnsbestemt.

Og ja, som stokken sier, slings går for hvertfall 500,- pr stk.. Dette er en veldig dyr art, men igjen, virkelig verdt penga. Min minste er to cm og er verdt 550,-

Husk også at Poecilotheria-slekten er en av de mest potente artene
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:11   #4
Reptilfreak

Kable sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Husk også at Poecilotheria-slekten er en av de mest potente artene
Jeg vet det, har jo lest en del om de, og har jo selvsagt ikke tenkt å kjøpe en tella jeg ikke har peiling på
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:13   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Bor i Bergen
Meldinger: 41
Standard Metallica

Sjekker du salgsannonsene på Exotiske Insekter, einet.dk vil du se at du får fullvoksne Poecilotheria metallica til en pris av 2500 danske kroner. Kjøpte selv et par subadulte individer nede på Roskilde messen i april for 1500 kroner. Individer som er ca 10 cm vil du kunne få for 1200-1600 kroner. Prisene varierer i stor grad nå vi snakker om P. Metallica og andre populære arter. Så får du selv avgjøre hvordan prisnivået er for deg

Sitat:
Opprinnelig postet av kable Vis post
Hei alle sammen

Jeg har vært interessert i edderkopper helt siden jeg var 5år eller noe sånt, og den jeg har fått helt dilla på nå er Poecilotheria Metallica. Jeg har lest og lest om arten, sett bilder osv. osv. jeg VET at jeg bare må ha den.. Det klør ordentlig i fingrene Det er absolutt ikke det at jeg ikke stoler på lillepetter når han sa han kan selge meg en subadult hun som har begynt å bli blå for 3000kr, heller det at jeg lurer på om det er billig?

Takker på forhånd for alle svar
Avicularia er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:15   #6
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Avicularia Vis post
Sjekker du salgsannonsene på Exotiske Insekter, einet.dk vil du se at du får fullvoksne Poecilotheria metallica til en pris av 2500 danske kroner. Kjøpte selv et par subadulte individer nede på Roskilde messen i april for 1500 kroner. Individer som er ca 10 cm vil du kunne få for 1200-1600 kroner. Prisene varierer i stor grad nå vi snakker om P. Metallica og andre populære arter. Så får du selv avgjøre hvordan prisnivået er for deg

Disse er som regel mye dyrere i Norge enn i andre land, så i utgangspunktet lønner det selv å kjøpe i utlandet, men igjen mye lettere å få de hvis de kjøpes i samme område som en selv bor ..
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:20   #7
Reptilfreak

Kable sin avatar

Standard

Det er nok uaktuelt å dra til danmark for å hente edderkoppene, og med reisekostnader regner jeg med at jeg ender opp med ca det samme som/mer enn 3000kr. Jeg vil heller ikke sende tellaen i posten, siden det er blitt så kaldt nå, risikerer overhodet ikke å drepe en tella for 1600 kr. (Både pga. pengene og den stakkars tellaen
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:25   #8
Reptilfreak

Bube sin avatar

Alder: 31
Meldinger: 51
Standard

Har fått min fra Lillepetter for 2 dager siden, kjempefornøyd med det
Bube er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:35   #9
Reptilfreak

Kable sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bube Vis post
Har fått min fra Lillepetter for 2 dager siden, kjempefornøyd med det
Hvor stor er den? Hvor mye betalte du? Og kan du legge ut et par bilder av den?
Svar med sitat
Gammel 11-10-2010, 20:35   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kable Vis post
Det er nok uaktuelt å dra til danmark for å hente edderkoppene, og med reisekostnader regner jeg med at jeg ender opp med ca det samme som/mer enn 3000kr. Jeg vil heller ikke sende tellaen i posten, siden det er blitt så kaldt nå, risikerer overhodet ikke å drepe en tella for 1600 kr. (Både pga. pengene og den stakkars tellaen

Ikkesant. Men dersom lillepetter er helt, helt sikker på at det er en hunne.. Vel.. Jeg hadde nok kjøpt den da
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Poecilotheria Metallica tovang Taranteller 19 07-06-2011 17:06
Poecilotheria metallica diffusjon Taranteller og skorpioner 9 01-04-2009 14:49
Poecilotheria metallica Thebugman Taranteller 4 09-04-2008 16:53
Poecilotheria metallica skorpion Taranteller 6 08-04-2008 10:10
Poecilotheria metallica - kjønnsfordeling. Viridovipera Taranteller 4 02-04-2008 20:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:19.