| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Nå er det tid for noob-spørsmål fra meg også..
har en b.smithi som har i flere uker, om ikke måneder? vært helt naken på en stor del av rumpa. Jeg har antatt at han enten har vært veldig sinna, eller at hamskift nærmer seg.. Ikke vil han ha mat heller. Men han skifter jo ikke ham? Han rusler rastløst i terrariet, fortsatt like naken på rumpen som før, men ingenting skjer.. Han er enda langt ifra fullvoksen. Noen som vet hva som skjer?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Det høres ut slik ut som det var med min smithi. Han skifta ham for noen uker siden,og han ble kjønsmoden ved det skiftet. Han gikk i mange månder å var bar på stumpen,og i dem siste måndene spiste han ingenting. Så det er nok bare sær tella oppførsel i forberedelse på hamskifte vil jeg tro
![]() Tar jeg feil er det vel noen andre tella-entusiaster som kan hjelpe deg^^ |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Ja jeg mener da det
Når de blir svart på den bare stumpen,så er det like før hamskiftet kommer. Enda da kan de gå i en uke før de skifter. Min erfaring i allefall
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Det stemmer nok som Ederlezi sier. De kan sparke av seg hårene bare uker etter et hamskifte, og dermed gå skalla helt til neste hamskifte selv om det er mange måneder frem i tid. Manglende hår er ikke nødvendigvis et tegn på hamskifte (da burde jeg skiftet ham for flere år siden), men når huden begynner å bli blåsvart så er det like før. Det er hårene på den underliggende nye hammen som skinner gjennom den gamle huden som gjør at bakkroppen blir mørk
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Elvis skifter ham | Banshee | Taranteller | 2 | 22-07-2008 00:40 |
| Skifter den ham? | Crispy | Taranteller | 6 | 29-11-2007 17:29 |
| skifter ham :D | duefjes | Taranteller | 4 | 04-07-2007 17:35 |
| Min H.ederi nekter og flytte ut... | smørblomst | Taranteller | 6 | 09-03-2007 21:23 |