| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
hei jeg lurte på når man er siker på at en han tarantell er kjønnsmoden.og hvordan man ser det ??. og så lurte jeg på om taranteller spiser monkelus ??.da jeg har et terrarium hvor det bor en Ephebopus cyanognathus i.og jeg syns at jeg finer døde monkelus hele tiden.og noen syns jeg ser ut som har blitt spist på
takk for alle svarene jeg får
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
|
Hannene får boksehansker på pedipalpene, hunnene vet jeg ikke helt, men når de begynner å nærme full størrelse.
Du skriver mye bedre nå
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Google er din venn! Søk "mature male tarantula" så finner du masse bilder!
Her er en av mine favoritter: http://www.tarantulas.com/images/male.jpg Eneste ganske presise måten å kjønnsbestemme en tarantell på er å titte inn i hamskiftet. Er det en liten "flik" i festet på abdomen er det hunne, hvis ikke... så er det en hann
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
jeg vet hat det er en han.for det han har fått de der boksehanskene eller hva dere kaler de
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Da er han kjønnsmoden, men han er bare ikke helt klar til å parre før han har spunnet seg spermweb.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
takk for svar lompah
.men hvor dann gjør jeg det når jeg skal sette hanen inn til ho ???.skal jeg bare slepe han inn og håpe på det beste ???.eller må jeg for ho litt sånn at ho ikke er sulten når han kommer inn til ho ???og hvor mange slings kan en Grammostola rosea få ???.og hvor får jeg kjøpt mang billige bokser som jeg kan ha slings i ???
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Du bør vel egentlig sette hannen i et lite bur inne i terra til hunnen for å se om han og eventuel hun reagerer på hverandre. Hvis ikke hannen viser tegn til interesse så er nok ikke hunnen kjønnsmoden.. Hvis hann eller begge reagerer så er det vel egentlig bare å sleppe hannen ut.
Selv når jeg har prøvd på A. Geniculata de siste gangene så har jeg bare dyttet hannen inn til hunnen uten problemer. I dette tilfellet er hannen 4cm større enn hunnen, så han bare dytter henne unna når hun forsøker å angripe. Så dette velger du vel egentlig helt selv hvordan du vil gjøre. Jeg ville nok gitt hunnen noe mat før besøket av hannen, sånn i tilfelle Jeg ser også for meg at bokser får man kjøpt på gatekjøkken? Sånne dressingbokser... Ellers så har jeg virkelig ikke peiling på hvor disse hentes fra
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Oslo
|
Du kan kjøpe glassklare plastbokser på IKEA til ikke en alt for dyr pris
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Når får vi svar a? | Bredo | Lover og regler | 1 | 11-06-2009 12:04 |
| Spørsmål og svar ang. det nye forumet. | Frogger | Hjelp! | 58 | 11-01-2008 17:19 |
| leo??? svar på noen spm.? | bendick2112 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 20 | 16-10-2007 16:43 |
| Svar fra DN. | Halgeir | Lover og regler | 0 | 02-10-2007 14:34 |
| FORTVILET!! MÃ… HA SVAR! | Miss_Loca | Skorpioner | 2 | 31-03-2005 08:53 |