| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Okeyyy...
Etter kun tre dager med Krucilla i hus står nå Terra # 2 allerede satt opp og "godgjør" seg. Noen tips om hva jeg skal ha i dette? Okei, beklager trådens tittel. Ser at den kan være misvisende, men det er da interressen jeg refererer til...
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Det er flere som annonserer voksne hunner i forumet. Jeg ville garantert gått for det. Klem til med noen store til før du starter på slings / juvenile. Disse kan du jo ha i plastbokser fra ikea, europris, ting og tang osv.
Dette er potent smittsomt ja. Jeg har nå over 70 tellaer og 50 av disse i glassterarier. Startet i februar dette år.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hehe.. Imponerende samling du har men tror nok så mange blir litt i drøyeste laget for meg.. Må jo ha plass til disse åsså.. Og siden jeg har et par akvarier stående begrenser det sel litt selv.
Kanskje den dagen jeg flytter ut av byen og bygger hus på landet.. ![]() Var egentlig litt tips om hvilken type som kunne være aktuelt.. Vet selvfølgelig det er mye smak og behag men siden jeg enda ikke har så veldig god kontroll på hvilke raser som passer til freshmens kunne det vært greit å få litt innspill fra andre som kan.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Jeg ville valgt den som jeg hadde mest lyst på selv. Bruk google.
Tellaer er egentlig svært lettholdt og det er ikke mye du kan få gjort galt med disse. Hva med en som vokser litt raskere enn brachyene. Du har jo ikke noen ambisjoner om å hendle disse og jeg er sikker på at du tar alle forhåndsregler hele veien. Selv finner jeg Lasiodorene svært tiltalende og har 8 av disse nå. 3 til er på vei fra rkspider til meg. Telia har ei voksen L.klugi jente for salg. Disser vokser fort, spiser bra og er fremme hele tiden. Store blir de også Kjøp ei du virkelig har lyst på.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg liker å ha litt forskjellige.
Noen ørkendyr, jungeldyr, bakkelevende, trelevende, noen som spinner bra, kjemper, dverger og noen midt i mellom. Så tenk litt på hva slag du ønsker innen hvilken sjanger |
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Åsså litt skeptisk med tanke på terraoppsett.. Kjenner ikke jeg har samvittighet å plassere slike flotte skapninger i et miljø som kanskje blir feil.. Mener bare jeg må få bedre kunnskap og erfaring med forskjellig materiale og måter å innrede terran på. Sitat:
Som innledende post sier er jeg nok både smittet, inkubert og affisert av interressen så det hadde vært flott med muligheten for mange forskjellige.. Dessverre pga plassen jeg har til rådighet (uten å kaste ut sofa, tv m.m.) har jeg kun to terra (Cat Gato 60x30x40) hvor det ene er okupert av Krucilla (B.Albopilosum). Jeg kaster ut første tankene om hvilke egenskaper den andre bør være.. Bakkelevende, rolig, medium størrelse voksen (10-15 cm). Spinn eller ikke har liten betydning. Bør være fremme mye.. Om de vokser sakte eller fort har vel heller liten betydning.. Har ikke planer om å kaste de ut etter første året.. ![]() Selvfølgelig hadde det vært "kult" med litt skarpe farger (àla Whiteknee eller Emilia.) men de andre egenskapene er vel viktigere..
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Godt spørsmål.. Foreløpig er begge terrane satt opp med det utstyret som fulgte med som starters kit.. Dvs. humus, mose, kokosnøttskjul, en "liane"/pinne og plastplanter..
Det lingner vel kanskje mest på jungel eller skog det da.. ![]() Akkurat hvordan jeg evt endrer oppsettet etterhvert avhenger vel litt på kordan art.. Siden det bare er en butikk som har veldig begrenset utvalg til terraer her i byen må det jo planlegges nøyere med tanke på bestilling av utstyr etc.. Akkurat nå er det hvertfall satt opp med medfølgende utstyr.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Velkommen til en meget spennende hobby...
Ett par små tips, kjøp terrarier brukt, gjerne flere fra samme person. Bruk 30 x 30 x 30 terrarier, kjøp en Expedit-hylle fra Ikea og vips så har du plass til 20 terrarier på 150 x 40 cm........
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Takk for det telia.
Akkurat nå tror jeg det klarer seg med de to jeg har.. Hva neste uke bringer sier jeg ingenting om.. Mulig jeg tenker feil men bunnarealet føles liksom litt lite med 30x30.. Synes egentlig at de to jeg allerede har på 60x30 blir litt liten plass for tellaen å bevege seg på.. Finnes sikkert slike racks i annen størrelse åsså... Slik ser hvertfall mine to ut nå..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Haplopelma lividum potent?? | allan | Taranteller | 13 | 15-06-2008 16:47 |
| Tre levende, ikke potent gift... | ymar | Taranteller | 14 | 20-09-2007 19:02 |