| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 16
|
Tarantellen min er en tarantula chilean rose. Jeg vet den skal være rolig og er for nybegynnere, så lurte på om den syns det er greit å bli holdt? Hvor lenge burde jeg holde den om gangen?
Tenker bare om den blir sint om jeg holder den for lenge og biter. Og hva skjer om den blir redd?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jeg vil ikke anbefale å håntere den, noen Rosear kan være greie å håndtere, andre ikke, tellan blir mer eller mindre stresset når den hånteres og kan bite.
Viktig å være veldig rolig hvis dem skal hånteres, hold ikke tellan så høyt, det kan skade dem hvis dem faller på golvet. Jeg har aldri håntert mine tarantellar, de er ikke akkurat noe kose dyr
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Sitat:
Dessuten vil nok ikke noen her, anbefale en 14åring å holde et giftig dyr. (selv om sjansen for alvorlige men er veldig liten) Kos deg med krypet ditt,er du ute etter noenlunde underholdning trenger du ca 4-5 taranteller til..da er skjer det vanligvis noe i et av terrariene
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Tja..
Har du en rolig og grei chilensk rose, så skader ikke håndtering av og til. Litt håndtering 2ish ganger i måneden vil ikke skade tarantellaen din. Jeg ville kanskje anbefalt at du hadde en voksen med deg når du velger å håndtere tarantellaen din. Håndtere en tarantella kan være en rik og unik opplevelse, så har du en tarantella som tolererer det ser jeg ikke noe galt i det.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
En artig tarantella som er å anbefale er Chromatopelma Cyaneopubescens
skal ha det tørt men er rask. Denne arten er utrolig flink til å lage store spinn
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 16
|