"
Gammel 11-09-2010, 20:54   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 16
Meldinger: 7
Standard Holding av tarantell

Tarantellen min er en tarantula chilean rose. Jeg vet den skal være rolig og er for nybegynnere, så lurte på om den syns det er greit å bli holdt? Hvor lenge burde jeg holde den om gangen? Tenker bare om den blir sint om jeg holder den for lenge og biter. Og hva skjer om den blir redd?
amalieea er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-09-2010, 22:11   #2
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
Meldinger: 458
Standard

Jeg vil ikke anbefale å håntere den, noen Rosear kan være greie å håndtere, andre ikke, tellan blir mer eller mindre stresset når den hånteres og kan bite.

Viktig å være veldig rolig hvis dem skal hånteres, hold ikke tellan så høyt, det kan skade dem hvis dem faller på golvet.

Jeg har aldri håntert mine tarantellar, de er ikke akkurat noe kose dyr
hewlet er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-09-2010, 22:24   #3
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av amalieea Vis post
Tarantellen min er en tarantula chilean rose. Jeg vet den skal være rolig og er for nybegynnere, så lurte på om den syns det er greit å bli holdt? Hvor lenge burde jeg holde den om gangen? Tenker bare om den blir sint om jeg holder den for lenge og biter. Og hva skjer om den blir redd?
Det er en del som holder tarantellene sine en gang i blant,men de fleste har de mer på lik linje som akvariefisk.Kun for å se på..

Dessuten vil nok ikke noen her, anbefale en 14åring å holde et giftig dyr. (selv om sjansen for alvorlige men er veldig liten)

Kos deg med krypet ditt,er du ute etter noenlunde underholdning trenger du ca 4-5 taranteller til..da er skjer det vanligvis noe i et av terrariene
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-09-2010, 22:26   #4
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Tja..

Har du en rolig og grei chilensk rose, så skader ikke håndtering av og til. Litt håndtering 2ish ganger i måneden vil ikke skade tarantellaen din.

Jeg ville kanskje anbefalt at du hadde en voksen med deg når du velger å håndtere tarantellaen din. Håndtere en tarantella kan være en rik og unik opplevelse, så har du en tarantella som tolererer det ser jeg ikke noe galt i det.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-09-2010, 22:55   #5
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

En artig tarantella som er å anbefale er Chromatopelma Cyaneopubescens
skal ha det tørt men er rask.

Denne arten er utrolig flink til å lage store spinn
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-09-2010, 17:29   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 16
Meldinger: 7
Standard

Aah, den er grei Takk for svar!
amalieea er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Ny Tarantell E.Spider Taranteller 23 12-02-2008 17:43
Tarantell på fly. abarth Taranteller 1 18-01-2007 21:53
Bra Tarantell... Calum Taranteller 5 24-02-2006 08:33
Tarantell spiste tarantell... smash Taranteller 3 29-07-2005 14:07
Min tarantell TBS Taranteller 1 19-11-2003 16:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:16.