| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Alder: 20
|
Smithien har 2 ganske store helt glatte flekker på abdomen, og lurer på om jeg kanskje er på vei mot mitt første hamskifte, den har heller ikke spist på en stund.
Men det kan se ut som om den har sparket hår, selv om den har vært uhyrlig uforstyrra i det siste, så den har ikke sparka etter meg Skulle tatt bilde og puttet opp, men finner ikke den ledninga akkurat nå |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Men det jeg stusser litt på er at flekkene ser ut til å være fint plassert der hun ville gnukka seg på stumpen for å si det sånn
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
|
Jammen det er naturlig, for den sparker av den gamle huden.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
makes sense then
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sparker av den gamle huden? Hæ?
Men ja, det er veldig typisk at "hårsparkerne" får bare flekker (som tilslutt som regel blir en stor bar flekk) før hamskift. Flekken(e) vil også bli mørkere med tiden og når de er praktisk talt helt svarte så vet du at hamskiftet er rett rundt hjørnet
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
tror han mener at de gnukker av hårene eller noe sånt
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jo, den versjonen er grei, men sparker av huden var jo en god del feil valg av ord
Har aldri fått noe konkret svar på årsak til hvorfor de gjør dette, men jeg har da to teorier om hvorfor: 1. Hårene faller rett og slett av 2. De gnikker av seg hårene for å lage en form for "beskyttelse" rundt teppet de lager seg når de skal skifte ham. Jeg synes den siste er veldig fornuftig, samtidig som den ikke er det... Har også sett tellas tusle rundt for seg selv i terraet, uten noen forstyrrelse, mens de har sparket av seg hårene.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| B. Smithi med klump på abdomen | lompah | Taranteller og skorpioner | 9 | 02-11-2009 09:19 |
| Flekker på terrarieglasset | magnusøy | Terrarier | 7 | 08-08-2009 12:58 |
| Abdomen på min Smithi | Seppola89 | Taranteller og skorpioner | 1 | 13-07-2009 20:57 |
| Flekker på skallet? | aceman | Skilpadder | 5 | 25-03-2009 10:47 |
| Ikke bare, bare og ha hund i hus... | smørblomst | Småprat | 18 | 03-03-2007 16:07 |