| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Alder: 20
|
Emiliaen min ser ut som den skjelver når den går, noe Roseaen min, Smithien eller Murinusen gjør, derfor lurer jeg på om det kan hende den har det syndromet jeg leste om som jeg ikke kan navnet på?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det heter vel dyskinetic syndrome..dårlige nyheter..
Går ut i fra du mener, at det er bare den som har det? Da ville jeg isolert den fra de andre,for sikkerhets skyld. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja, det var det det heter. Ja, kun emiliaen som har det. Er det smittsomt? Men er jo forhåpentligvis bare merkelig edderkopp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
|
Jeg ville ikke tatt noen sjanser på at det ikke er smittsomt for å si det sånn. En ting er om en kopp har det, om hele samlingen har det så er det passelig kjedelig. Isoler den fra de andre, gi den optimal temp og luftfuktighet, og sats på at det går bra, jeg krysser fingrene for den
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Det er liksom ikke veldig mye heller, den skjelver bare litt. Skal sette den på ett annet rom slik at de andre koppene ikke får det hvis det er noe. Har også tenkt at det kan være en infeksjon, det ser ut som den har ett sår på abdomen, det ser ut til å ha grodd litt nå da.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
|
Jeg bor forresten i Narvik
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Den har heller ikke spist på noen uker, og den spiste hver gang jeg matet den før ( en av grunnene til at jeg ble så gla i den, jo! ) Så får bare vente å se, har fyllt godt opp med litt ekstra vann og fuktighet, og satt den i ett rom for seg selv . Så får håpe den bare er rar eller har noe galt med foten/e, som kan bli fiksa ved hamskifte.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har da sett på videoer av Dyskinetic syndrome, og kan ikke si at det ser slik ut, den bare skjelver, den har ikke rare ut av kontroll bevegelser osv. Men det kan jo bare være begynnelsen
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Nei, har bare en emilia, og ifølge rusteff så er det en hun, har heller ikke sett noe til kroker på front fotene.
Den "trommer" ikke med bena, det er mer med midt-bak settet av fotene som ser ut til å skjelve litt nå og da. Ringte dama og sa hva som skjedde, og hun sa at hennes G.Pulchra skjelver veldig. Disse kom fra samme huset, så da kan det jo tenkes at det er smittsomt hvis de har dyskinetic syndrome.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| Brachypelma emilia "Mexican redleg Tarantula " | moniq | Tarantellfakta | 0 | 10-09-2008 12:22 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |