"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-09-2010, 17:08   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2010
Alder: 20
Meldinger: 64
Standard B.Emilia "Skjelver"

Emiliaen min ser ut som den skjelver når den går, noe Roseaen min, Smithien eller Murinusen gjør, derfor lurer jeg på om det kan hende den har det syndromet jeg leste om som jeg ikke kan navnet på?
Zarmaka er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 17:30   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Det heter vel dyskinetic syndrome..dårlige nyheter..

Går ut i fra du mener, at det er bare den som har det?
Da ville jeg isolert den fra de andre,for sikkerhets skyld.
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 17:33   #3
Reptilfreak

Standard

Ja, det var det det heter. Ja, kun emiliaen som har det. Er det smittsomt? Men er jo forhåpentligvis bare merkelig edderkopp
Zarmaka er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 17:38   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
Meldinger: 97
Standard

Jeg ville ikke tatt noen sjanser på at det ikke er smittsomt for å si det sånn. En ting er om en kopp har det, om hele samlingen har det så er det passelig kjedelig. Isoler den fra de andre, gi den optimal temp og luftfuktighet, og sats på at det går bra, jeg krysser fingrene for den
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 17:40   #5
Reptilfreak

Standard

Det er liksom ikke veldig mye heller, den skjelver bare litt. Skal sette den på ett annet rom slik at de andre koppene ikke får det hvis det er noe. Har også tenkt at det kan være en infeksjon, det ser ut som den har ett sår på abdomen, det ser ut til å ha grodd litt nå da.
Zarmaka er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 17:41   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Narvik, nordland
Alder: 22
Meldinger: 97
Standard

Jeg bor forresten i Narvik
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 17:43   #7
Reptilfreak

Standard

Den har heller ikke spist på noen uker, og den spiste hver gang jeg matet den før ( en av grunnene til at jeg ble så gla i den, jo! ) Så får bare vente å se, har fyllt godt opp med litt ekstra vann og fuktighet, og satt den i ett rom for seg selv . Så får håpe den bare er rar eller har noe galt med foten/e, som kan bli fiksa ved hamskifte.
Zarmaka er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 18:35   #8
Reptilfreak

Standard

Har da sett på videoer av Dyskinetic syndrome, og kan ikke si at det ser slik ut, den bare skjelver, den har ikke rare ut av kontroll bevegelser osv. Men det kan jo bare være begynnelsen
Zarmaka er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 18:39   #9
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Om det er en hann og du har en hun i nærheten kan jo dette selvfølgelig skje..
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2010, 18:41   #10
Reptilfreak

Standard

Nei, har bare en emilia, og ifølge rusteff så er det en hun, har heller ikke sett noe til kroker på front fotene.

Den "trommer" ikke med bena, det er mer med midt-bak settet av fotene som ser ut til å skjelve litt nå og da.

Ringte dama og sa hva som skjedde, og hun sa at hennes G.Pulchra skjelver veldig. Disse kom fra samme huset, så da kan det jo tenkes at det er smittsomt hvis de har dyskinetic syndrome..
Zarmaka er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" Roland Kommentarer til faktaarkene 1 24-02-2010 11:11
Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! bernie95 Småprat 38 20-05-2009 07:57
Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" Chibi Fotoforum 4 05-11-2008 18:28
Brachypelma emilia "Mexican redleg Tarantula " moniq Tarantellfakta 0 10-09-2008 12:22
Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 _Nagash_ Taranteller 0 09-03-2008 10:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:15.