"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Ny anskaffet tarantela :D

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-08-2010, 17:55   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 21
Meldinger: 4
Talking Ny anskaffet tarantela :D

Hei! Som liten var jeg alltid glad i små dyr, spesielt edderkopper. Men vokste det litt av meg, men for 3 dager siden fant jeg ut at jeg gjerne ville ha en tarantela.
Idag fikk min første, en aphonopelma chalcodes (Mexican Blond)

Så lurer litt på mat og vann.

Burde den bare spise sirisser? eller er noe annet bra også?(gresshopper og andre ting som lever ute?)

Og vannskålen, det er vatt i den nå. Men burde det heller være papir? eller ikke noe i det hele tatt?

Og har du noen andre tips,triks eller råd så er de veldig velkommene. Gleder meg til å bruke en
del tid på forumet. La ut ett par bilder om dere vil se også

jonas336 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 18:14   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 322
Standard

Kakerlakker, sirisser, melormer er grei mat. Ikke ha noe annet i vannskåla enn vann!

Meget fin tarantell da
smittsmule er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-08-2010, 18:28   #3
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

om vannskåla er stor kan du sette en liten sten oppi slik den har noe å holde seg oppe med.

men ser å at du bruker bark til din tarantell, dette bør du få vek og erstatte det med torv. da det holder ber på foktihet og tarantellen din kan grave om den har lyst til det, å er å mye ber for den når den skal skifte ham, er ikke så komfetabelt å ligge på barken.
Svar med sitat
Gammel 28-08-2010, 19:06   #4
Reptilfreak

Standard

takk for svarene Barken fulgte med når jeg kjøpte buret, leste det her før jeg kjøpte den at det er best så skal gå til innkjøp av det veldig snart. Så den drakk i dag får første gang (utrolig morsomt å se) etter den hadde brukt 3,5 time på en grasshoppe den fikk i stad. Ser ut til at den trives og har det bra. Men noen som vet om denne rasen spinner noe særlig? har ikke sett noe til det enda men er jo bare 1 dag siden jeg fikk den så kan vel skje en del fremover etter den blir vant til omverden her.
jonas336 er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-08-2010, 21:44   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av jonas336 Vis post
takk for svarene Barken fulgte med når jeg kjøpte buret, leste det her før jeg kjøpte den at det er best så skal gå til innkjøp av det veldig snart..
mente å kjøpe tiurtorv skriveleif
jonas336 er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-08-2010, 07:22   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Gratulerer
Lailande er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trenger hjelp til min ny-anskaffet leopard gecko!! ulumulu Leopardgekkoer og andre Eublepharis 6 13-10-2009 17:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:15.