| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 21
|
Hei! Som liten var jeg alltid glad i små dyr, spesielt edderkopper. Men vokste det litt av meg, men for 3 dager siden fant jeg ut at jeg gjerne ville ha en tarantela.
Idag fikk min første, en aphonopelma chalcodes (Mexican Blond) Så lurer litt på mat og vann. Burde den bare spise sirisser? eller er noe annet bra også?(gresshopper og andre ting som lever ute?) Og vannskålen, det er vatt i den nå. Men burde det heller være papir? eller ikke noe i det hele tatt? Og har du noen andre tips,triks eller råd så er de veldig velkommene. Gleder meg til å bruke en del tid på forumet. La ut ett par bilder om dere vil se også ![]()
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
om vannskåla er stor kan du sette en liten sten oppi slik den har noe å holde seg oppe med.
men ser å at du bruker bark til din tarantell, dette bør du få vek og erstatte det med torv. da det holder ber på foktihet og tarantellen din kan grave om den har lyst til det, å er å mye ber for den når den skal skifte ham, er ikke så komfetabelt å ligge på barken.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 21
|
takk for svarene
Barken fulgte med når jeg kjøpte buret, leste det her før jeg kjøpte den at det er best så skal gå til innkjøp av det veldig snart. Så den drakk i dag får første gang (utrolig morsomt å se) etter den hadde brukt 3,5 time på en grasshoppe den fikk i stad. Ser ut til at den trives og har det bra. Men noen som vet om denne rasen spinner noe særlig? har ikke sett noe til det enda men er jo bare 1 dag siden jeg fikk den så kan vel skje en del fremover etter den blir vant til omverden her.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Gratulerer
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger hjelp til min ny-anskaffet leopard gecko!! | ulumulu | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 13-10-2009 17:48 |