| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 33
|
Hjelp! Min rød chile har skiftet ham! Hva gjør jeg?
Først steg apetitten, så jeg lot henne spise så mange sirisser hun ville. Så lå hun "død" i terrariet. (54l akvarie med reptillysrør) Var ikke helt sikke på hva som skjedde, men sjekket om det lå sirisser igjen (det gjorde det ikke) slo av lyset og la teppe over. I dag så kom en ny og større Tarantulla ut. Lurer nå på hva jeg gjør videre. Har hatt henne i ca fire år. Hun er nå ca åtte år. Hun har hatt et hamskifte før, mens hun var på ferie hos ei som har hatt endel taranteller. jeg har aldri opplevd hamskifte hos meg før. Hva gjør jeg videre? Og hvor lenge lever Rød Chile? Jeg fikk henne som en slags omplasserings-tarantell, så har ikke gjort annet enn å følge det lille som jeg fikk av opplysninger da jeg fikk henne. Håper på svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Etter et hamskifte holder tarantellans seg i ro og venter på den nye hammen blir hardere (1 -2 uker), i denne perioden er tellan veldig sårbar og må ikke røres, ingen fordyr må være i terrariet (spesielt sirris) de kan faktiskt gjøre skade på tellan.
Grammostola rosea er dens orginale navn og kan bli opptil 30 år gammel. ![]() Her er det litt mere fakta om denne arten: Chilean Rose Hair Tarantula ~ Grammostola Rosea |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 33
|
Tusen takk for svar! Var ikke klar over at de kunne bli så gamle! Jeg har hørt max 8 år, så jeg trodde min levde på overtid. Nå kan jeg puste lettet ut og forvente å ha henne i lang tid framover
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Hanner blir ikke like gamle som hunner da
Som regel dør hannene 1-2 år etter at de har blitt kjønnsmodene. Artig at du fikk oppleve hamskifte da Fine roseaene
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| endel hamskifting i natt :D | Obsidion | Taranteller | 13 | 14-05-2006 19:02 |