"
Gammel 20-08-2010, 19:25   #1
Reptilfreak

Troyamin sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 33
Meldinger: 2
Question Hamskifting!?

Hjelp! Min rød chile har skiftet ham! Hva gjør jeg?

Først steg apetitten, så jeg lot henne spise så mange sirisser hun ville. Så lå hun "død" i terrariet. (54l akvarie med reptillysrør) Var ikke helt sikke på hva som skjedde, men sjekket om det lå sirisser igjen (det gjorde det ikke) slo av lyset og la teppe over. I dag så kom en ny og større Tarantulla ut. Lurer nå på hva jeg gjør videre. Har hatt henne i ca fire år. Hun er nå ca åtte år. Hun har hatt et hamskifte før, mens hun var på ferie hos ei som har hatt endel taranteller. jeg har aldri opplevd hamskifte hos meg før.

Hva gjør jeg videre? Og hvor lenge lever Rød Chile? Jeg fikk henne som en slags omplasserings-tarantell, så har ikke gjort annet enn å følge det lille som jeg fikk av opplysninger da jeg fikk henne.

Håper på svar
Troyamin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-08-2010, 20:13   #2
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
Meldinger: 458
Standard

Etter et hamskifte holder tarantellans seg i ro og venter på den nye hammen blir hardere (1 -2 uker), i denne perioden er tellan veldig sårbar og må ikke røres, ingen fordyr må være i terrariet (spesielt sirris) de kan faktiskt gjøre skade på tellan.

Grammostola rosea er dens orginale navn og kan bli opptil 30 år gammel.

Her er det litt mere fakta om denne arten:
Chilean Rose Hair Tarantula ~ Grammostola Rosea
hewlet er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 09:36   #3
Reptilfreak

Troyamin sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 33
Meldinger: 2
Standard

Tusen takk for svar! Var ikke klar over at de kunne bli så gamle! Jeg har hørt max 8 år, så jeg trodde min levde på overtid. Nå kan jeg puste lettet ut og forvente å ha henne i lang tid framover
Troyamin er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2010, 09:39   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Hanner blir ikke like gamle som hunner da Som regel dør hannene 1-2 år etter at de har blitt kjønnsmodene. Artig at du fikk oppleve hamskifte da Fine roseaene
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
endel hamskifting i natt :D Obsidion Taranteller 13 14-05-2006 19:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:15.