| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jepp, da har min største P. Regalis sovnet inn.. Så til henne senest i morges, og da var hun synlig i hula si og da jeg gikk for å hente dubia til henne og kom tilbake så hadde hun gjømt seg igjen, så da var hun i live.. Men når typen sku se til henne nå, så han at hun lå litt snålt, og jeg gikk for å se og da lå hun i utgangen at hula med halvparten av beina under seg, mens de andre rett ut. Altså hele den ene siden med bein lå oppunder, den andre ikke. Pirket litt i henne, men null respons... Pirket enda litt til, men nei.. Ingenting... Så hun er borte...
Men la alikevel merke til noe.. Jeg synes det var veldig stort "mellomrom" mellom tennene og carapace.. Er det noe jeg bare inbiller meg eller er det flere som synes dette? ![]() Også hadde abdomen en veldig rar fasong, innerst ved feste var hun ganske smal og litt lengre bak så "buler" det liksom ut... Vet ikke om det er så synlig på bildet men... ![]() Må si jeg er mer målløs enn det jeg er lei meg. Dette var helt totalt uforventa. Hun har vært tilbaketrukket veldig lenge så jeg tenkte at det muligens var hamskifte på gang... men tydeligvis ikke. Hun har vært noen turer ute så vi har sett noe til henne, men det er ikke mye... Jaja...
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
|
Awww : ( Trist..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Uff
Vet du hvor gammel hun var? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jepp.. Har lyst til å ta vare på henne, men da råtner hun vel..
Har ikke peiling på alderen hennes. Jeg kjøpte henne av lillepetter for nesten ett år siden.. Har sendt han PM og spurt om han visste alderen på henne. Hun har ikke skiftet ham hos meg heller, så hu har liggi på 17 cm helt siden jeg kjøpte henne
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
shit.. kjedelig! har ikke sett min regalis nå på et par uker, regner med den har hamskifte....
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
jeg har tatt vare på smithien min etter den døde. tok litt isopor og satte den på den med en nål gjennom ryggen, så stilte jeg opp beina så den sto på en naturlig måte. fargene blekner i en liten grad, og abdomen skrumper jo inn, men man tar jo vare på den på den måten. limte isoporen i lokket på en gjennomsiktig boks sånn at den ikke hadde lokket i veien og jeg ser den perfekt. må bare vente noen dager før du fjerner nålene som holder beina på plass, sånn at den tørker sånn. det er da en måte å ta vare på en som var viktig for deg.
advarsel. etter hvert som dagene går så lukter det litt som peanøtt-smør.... ja, det er rart.... skikkelig kjipt at dette måtte skje, men ingen lever evig.. kondolerer så mye.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Da har også en ung P. Regalis dødd og P. Irminia hannen jeg skulle bruke i avl dødd. Kjipe greier!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Uffda, det var trist.
Var det samme symptomene som den store Regalisen hadde? Hva forer du med, og hva var tempraturerer og luftfuktighet sån ca? Står terrariene slik at sola varmer dem på et eller annet tids punkt i løpet av en dag? Krypa liker det helst litt kjølig, pass på at terrariene ikke står i sola, kan fort bli veldig varmt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Neida, Irminiaen døde mest sannsynligvis fordi han ikke ville spise, og drakk sannsynligvis ikke.. Regalisen ble spist av en annen Regalis..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|