| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Ja, da er jeg igang med å parre taranteller.
Første par ut er Acanthoscurria Geniculata, de ble introdusert for hverandre i går kveld hvor jeg sharkcaget hannen, og han begynte å tappe litt, hørtes nesten ikke ut som noe men ja.. Tapping var det, samt at han prøvde alt for å komme seg ut av boksen han var i, han tilogmed prøvde å bite i boksen Hunnen ble mer og mer interessert, hadde gitt henne en dubia når jeg hadde satt inn hannen i buret hennes.. Hun knasket litt på dubiaen og plutselig hadde hun lagt fra seg dubiaen, spindla rundt den og sto ved siden av boksen til hannen og der sto hun. Tok en råsjans og slapp hannen ut.. Han rett og slett vibrerte der han sto Han tappet ikke noe spesielt når han kom ut, men det gjorde faktisk hunnen. Opptil flere ganger, før hun nærmet seg sakte men sikkert. Hannen derimot, var ikke interessert i å finne henne, han skulle bare opp på glassveggen og ut... Så ja.. Klokken ble såpass mye at han ble tatt ut, for jeg vil prøve å unngå at noen blir spist. Hannen er en smule større enn hunnen også, så da vil jeg ikke ta noen sjanser! Skal prøve igjen idag, og får håpe hannen er mer interessert denne gang.. Er stolt over at det er han som skal gi meg "barnebarn", for det er virkelig en flott tarantell! ![]() Håper virkelig jeg slipper noe kannibalisme, for det har jeg virkelig ikke lyst til å se.. Ønsk meg lykke til
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
Jeg er vel den første til å ønske lykke til
x fingrene!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Haha ja, men er vel fordi du også håper på at han skal overleve slik at du får han hjem igjen?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Lykke til
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ja får jo håpe han finner veien nordover igjen etterhvert
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
litt off-topic: Ble forespurt om å være med på Dyrevenn på NRKsuper i januar med noen av tarantellene mine, men da skulle min sønn på 3,5 år representere dem. Morsomt!
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Spent på om han idet hele tatt finner veien til hua jeg da....
![]() Takk for alle lykketil'ene ![]() Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jo takktakk! Er veldig skeptisk da begge to er så utrolig glupske... ![]() Hannen vibrerer bare, men visste ikke at det var positivt.. takk for infoen! ![]() Siden du legger innspill her, kan jeg spørre om hvor lenge hunnen kan beholde eggsekken før jeg tar den ut? Mener jeg har lest 12 dager et sted, mens han tarantulaguy1976 på youtube nevnte rundt 20 dager...
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| parring | skippy1972 | Generelt om reptiler | 1 | 15-04-2010 21:54 |