| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2010
Alder: 26
|
Jeg sitter å leser om Brachypelma smithi og boehmei.
Hva er den store forskjellen på de, med tanke på hold og temperament? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Her er ei fin side med bilder og fakta
brachypelma.name |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Har sett den siden, men takk for tips
![]() Tenkte kanskje dere hadde personlig erfaring med disse krabatene som dere vil dele. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Nå har ikke jeg erfaring med B. Boehmei, men har fra B. Vagans, B. Auratum, B. Smithi og B. Emilia og jeg vil si at de er ganske like i temperament. Holdet er forøvrigt det samme
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg har hatt begge artene. Generelt er de vel ganske så like i temperament altså rolige. Men det kan være forskjellig på individ. Hadde to B.smithi og den ene var noe aggresiv, den andre var snill som et lam. Mest vanlig er at de kan være aktive hårsparkere.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Jeg er ute etter en tarantell som jeg kan ha ut av buret, uten at den går til angrep på meg
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Har du ikke allerede grammostola i butikken?
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Jo, to stykker. En hann og en hunn.
Hannen er en "omplasseringsedderkopp" og jeg vet ikke mye om den, og tørr derfor ikke å røre den noe særlig. Selv om den virker forholdvis rolig. Damen sparker hår og kan til tider være meget sprek når vi skal skifte vann osv Jeg synes B.smithi og gjengen er mye penere å se på. Derfor vil jeg vite litt mere om denne arten. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Når det gjelder Brachypelmaer ligger det vanvittig mye info ute på nett. Det er ikke annet råd å gi deg enn å lese, samt skaffe deg et par eks så du kan lære de å kjenne. Dette er svært lettholdte taranteller når det gjelder stell og alle mine spiser godt. Jeg har 13 brachyer nå og har lært mye om arten av moniq på forumet samt hennes hjemmeside om nettopp disse.
brachypelma.name Jenta er superflink og seriøs. Jeg kjøpte faktisk mine første taranteller av henne. Taranteller for håndtering er vel diskutert her inne utallige ganger og her er det ingen fasit. Jeg har kjøpt en del voksne taranteller i det siste og kartlegger litt adferd med en liten malepensel. Enkelte flytter seg rolig ved lett berøring mens andre hiver seg rundt og hopper på penselen. Dette forteller meg litt om hva som venter senere, men dette er heller ingen sikker metode. Her er det vel bare erfaring som gjelder. Lykke til, og mitt tips er å skaffe noen tellaer så du har privat, ikke bare i butikk
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Brachypelma auratum | lompah | Taranteller og skorpioner | 3 | 22-11-2009 14:31 |
| hva er forskjellen på boa, pyton og snok? | friskus | Boa og pyton | 12 | 03-03-2009 15:49 |
| Er Brachypelma ruhnaui og Brachypelma albiceps samme art?? | tovang | Taranteller | 2 | 24-12-2007 12:05 |
| Brachypelma Vagans | abarth | Taranteller | 15 | 15-01-2007 21:37 |
| Brachypelma Smithi | Tarantula | Taranteller | 0 | 03-10-2004 15:35 |