"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Forskjellen på Brachypelma ?

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-07-2010, 17:35   #1
Junior Member

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 26
Meldinger: 24
Standard Forskjellen på Brachypelma ?

Jeg sitter å leser om Brachypelma smithi og boehmei.

Hva er den store forskjellen på de, med tanke på hold og temperament?
MariaN er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-07-2010, 18:28   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Her er ei fin side med bilder og fakta
brachypelma.name
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-07-2010, 16:03   #3
Junior Member

Standard

Har sett den siden, men takk for tips

Tenkte kanskje dere hadde personlig erfaring med disse krabatene som dere vil dele.
MariaN er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-07-2010, 16:10   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Standard

Nå har ikke jeg erfaring med B. Boehmei, men har fra B. Vagans, B. Auratum, B. Smithi og B. Emilia og jeg vil si at de er ganske like i temperament. Holdet er forøvrigt det samme
Svar med sitat
Gammel 25-07-2010, 11:24   #5
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

Jeg har hatt begge artene. Generelt er de vel ganske så like i temperament altså rolige. Men det kan være forskjellig på individ. Hadde to B.smithi og den ene var noe aggresiv, den andre var snill som et lam. Mest vanlig er at de kan være aktive hårsparkere.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2010, 23:47   #6
Junior Member

Standard

Jeg er ute etter en tarantell som jeg kan ha ut av buret, uten at den går til angrep på meg
MariaN er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-07-2010, 09:57   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MariaN Vis post
Jeg er ute etter en tarantell som jeg kan ha ut av buret, uten at den går til angrep på meg
Har du ikke allerede grammostola i butikken?
Svar med sitat
Gammel 29-07-2010, 23:41   #8
Junior Member

Standard

Jo, to stykker. En hann og en hunn.
Hannen er en "omplasseringsedderkopp" og jeg vet ikke mye om den, og tørr derfor ikke å røre den noe særlig. Selv om den virker forholdvis rolig.
Damen sparker hår og kan til tider være meget sprek når vi skal skifte vann osv

Jeg synes B.smithi og gjengen er mye penere å se på.
Derfor vil jeg vite litt mere om denne arten.
MariaN er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 06:23   #9
Reptilfreak

peders sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
Meldinger: 181
Standard

Når det gjelder Brachypelmaer ligger det vanvittig mye info ute på nett. Det er ikke annet råd å gi deg enn å lese, samt skaffe deg et par eks så du kan lære de å kjenne. Dette er svært lettholdte taranteller når det gjelder stell og alle mine spiser godt. Jeg har 13 brachyer nå og har lært mye om arten av moniq på forumet samt hennes hjemmeside om nettopp disse.
brachypelma.name Jenta er superflink og seriøs. Jeg kjøpte faktisk mine første taranteller av henne.

Taranteller for håndtering er vel diskutert her inne utallige ganger og her er det ingen fasit. Jeg har kjøpt en del voksne taranteller i det siste og kartlegger litt adferd med en liten malepensel. Enkelte flytter seg rolig ved lett berøring mens andre hiver seg rundt og hopper på penselen. Dette forteller meg litt om hva som venter senere, men dette er heller ingen sikker metode. Her er det vel bare erfaring som gjelder.

Lykke til, og mitt tips er å skaffe noen tellaer så du har privat, ikke bare i butikk
Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 16:05   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av MariaN Vis post
Jo, to stykker. En hann og en hunn.
Hannen er en "omplasseringsedderkopp" og jeg vet ikke mye om den, og tørr derfor ikke å røre den noe særlig. Selv om den virker forholdvis rolig.
Damen sparker hår og kan til tider være meget sprek når vi skal skifte vann osv

Jeg synes B.smithi og gjengen er mye penere å se på.
Derfor vil jeg vite litt mere om denne arten.
Brachypelma er en veldig flott slekt, men er jo mange innenfor Grammostola som er flotte. Når det gjelder håndtering er det umulig å si noe, for det er så utrolig forskjell fra individ til individ... Da er det enklere å ha en del eksemplarer, for man ender ofte opp med noen som kan håndteres og andre ikke selv om det er samme arten
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Brachypelma auratum lompah Taranteller og skorpioner 3 22-11-2009 14:31
hva er forskjellen på boa, pyton og snok? friskus Boa og pyton 12 03-03-2009 15:49
Er Brachypelma ruhnaui og Brachypelma albiceps samme art?? tovang Taranteller 2 24-12-2007 12:05
Brachypelma Vagans abarth Taranteller 15 15-01-2007 21:37
Brachypelma Smithi Tarantula Taranteller 0 03-10-2004 15:35

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:13.