"
Gammel 20-07-2010, 09:54   #1
Reptilfreak

Dimjumper sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Bodø (Forhåpentligvis)
Alder: 29
Meldinger: 16
Standard Grammostola rosea

Hei! Har en flott Grammostola rosea og lurer på: Hvor lenge er det normalt at slike sultestreiker? Har hatt min et halvt år nå og den har ikke spist. Har ideelle forhold for den og forer med sirisser, men ikke. Tar den skade av dette?
Dimjumper er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 11:46   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Norge, Akershus
Alder: 23
Meldinger: 26
Standard

Den kan sultestreike hvertfall opptil 2 år......
benji er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 12:32   #3
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Dimjumper Vis post
Hei! Har en flott Grammostola rosea og lurer på: Hvor lenge er det normalt at slike sultestreiker? Har hatt min et halvt år nå og den har ikke spist. Har ideelle forhold for den og forer med sirisser, men ikke. Tar den skade av dette?
Jeg kjøpte min Rosea i Januar, og den spiste første gang i Juni. Men den kan streike i opptil 2 år, men bare fortsett å prøve. Til slutt gir den nok litt etter
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 21:36   #4
Reptilfreak

Dimjumper sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Bodø (Forhåpentligvis)
Alder: 29
Meldinger: 16
Talking

Ja, jeg har hørt om de to årene, men er allikevel livredd for at den skal dø Er glad i beistet, hehe. Men jeg tror min er en hann (Bestilte en hunn...) og jeg har hørt at de kun lever et par år. Kanskje den aldri spiser da? Hva med hamskifte? Når får den det. Han må vel ete først eller...? Er så ny på edderkopper og har så mange spørsmål. Sorry,
Dimjumper er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-07-2010, 22:42   #5
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
Meldinger: 227
Standard

Går det samme for alle grammostola's eller er det rosea's only ?
Thommas88 er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 00:19   #6
Junior Member

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 22
Meldinger: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Dimjumper Vis post
Ja, jeg har hørt om de to årene, men er allikevel livredd for at den skal dø Er glad i beistet, hehe. Men jeg tror min er en hann (Bestilte en hunn...) og jeg har hørt at de kun lever et par år. Kanskje den aldri spiser da? Hva med hamskifte? Når får den det. Han må vel ete først eller...? Er så ny på edderkopper og har så mange spørsmål. Sorry,

De lever nok lengre en et par år gitt, men du trenger ikke beskymre deg for at den ikke spiser, bare prøv litt nå å da, den spiser når den er klar for det, de tar ikke selvmord, det er ikke akkurat sånn at de har følelser eller noe, så bare forsett, så spiser den når den er klar for det.. det kan også skyldes stress, bruker du å ta den ut mye å tukle med den ? har den fint bur å får sin stell ?
ehyttnes er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 15:04   #7
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

bare husk å ha vann hos den sån at den ikke dehydrerer.

om det er en adult hann kan det hende at den ikke spiser i det hele tat, om det er en voksen hann vill den få store pedepalper, som boksehansker, pedepalpene er de små bena som er nermest kjevene, og vill å få kroker på det første benparet.

er det ikke adult vill den begynde å spise når den blir sulten igjen

hannen lever ca 2 år + - etter at den er blit adult, når de skal skifte ham stopper de å spise noen uker eller 1 måne før dette skjer, å de lager å et teppe av spindelvevet sit på bakken som de legger seg på.

ellers har du masse info om G.rosea her Chilean Rose Hair Tarantula ~ Grammostola Rosea

lykke til.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
grammostola rosea parahybana_freak Taranteller 6 30-11-2009 09:00
Grammostola Rosea psycholynx Fotoforum 7 01-07-2009 11:39
Grammostola Rosea lompah Taranteller 12 06-05-2009 16:54
Grammostola Rosea Mr Matsy Taranteller 15 20-09-2008 15:37
Grammostola Rosea TwixXxy Taranteller 21 24-05-2008 14:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:13.