| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Min B.Smithi på ca 6cm BL er i hamskiftet nå, stoppet å spise for 3-4 uker siden og abdomen blei mørkere ca 2-3 uker siden.
Jeg var litt usikker på om det var hamskifte på gang, så jeg tenkte jeg får vel høre her på forumet. Så mens jeg logger meg på så snur Smithi seg rundt og begynner hamskiftet, he he. Jeg tok med meg boksen den er i bort til pcen og der er det mørkere, kanskje Smithi følte det var bedre og startet hamskiftet da? Smithi har ei hule, men den har hamskiftet utenfor. Satt boksen inn på et helt mørkt rom og lar den gjøre jobben sin fred. Litt bilder: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Det at du flytter boksen hun er i mens hun har lagt seg til å skifte ham forstyrrer henne faktisk bare! Når en tarantell legger seg ned for å skifte ham skal den være totalt i fred,det eneste du kan gjøre da er å se på og ta bilder.. Tellaen din legger seg der den har lagt spindelvev for å ligge mykt,og den velger selv hvor den synes det er best å skifte ham.. Den trenger heller ikke å ha det helt mørkt,det påvirker ikke hamskiftet om de har på lys eller ikke,så den flyttingen var unødvendig. Skal du flytte på en tella som har hamskifte skal du være ytterst forsiktig,og flytte helst kun 1 gang...
Viss en tarantell blir forstyrret i hamskiftet vil den kanskje ikke klare å utføre skiftet,og om den blir flyttet på mens den er i gang kan den faktisk sprikke eller sette seg fast... Håper du husker det til neste gang.. Gratulerer med snart nyskiftet tella=) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg vet at dem ikke skal forstyrres under hamskifte, den snudde seg etter jeg flyttet boksen og jeg var veldig forsiktig når jeg flyttet boksen, tellan har jeg ikke rørt på i det hele tatt
Kunne ikke se noe spindelvev der den ligger, så blei litt overasket da den startet hamskiftet. Har hatt 6 andre hamskifter på Theraposa Apophysis og Hysterocrates Gigas og hver gang har det startet på kvelden. For håpe det går bra, har passet på ha litt høyere luftfuktighet de siste 2 ukene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Yep, da var den ferdig med hamskiftet sån ca 4 timer etter den snudde seg.
Ser ut som det gikk bra ![]() Skal ta bilder av den i morgen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja det var litt mye der nå pågrunn av hamskiftet, spraya litt ekstra på.
Tror det er noe feil på hydrogen måleren min, viser for lite, har målt 50-60% der den siste uken. Boksen er 18cm(høyden) x 10cm(bredde)x10cm(lengde) 4cm cocos humus/torv. Holder med å spraye annen hver dag å opprett holde ca 60% ? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Bilde etter hamskiftet:
Har blitt litt større nå og fargene har blitt knallere
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Fant ut at hydrometeret er defekt, og jeg var nok litt vel ivring med vannspruting.
1 gang uken bør holde nok ja i den boksen. Fikk fakistk hamskifte på en Poecilotheria Regalis og Psalmopoeus irminia dagene etter. De er håpløs å ta bilder av, de har spinnet som gale inne i boksene dems. Smithin,Regalis og Irmanien har jeg kjøpt av RkSpider, anbefaler han
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
Er absolutt å annbefale han ja
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Brachypelma Smithi på rømmen | Kjetil M | Taranteller og skorpioner | 4 | 21-01-2010 10:39 |
| Ønsker en Brachypelma Smithi | Rawhin | Taranteller og skorpioner | 2 | 22-02-2009 10:44 |
| Brachypelma smithi uten hår | moniq | Taranteller | 11 | 15-12-2008 08:46 |
| Brachypelma smithi. | tovang | Taranteller | 108 | 03-11-2006 13:36 |
| Brachypelma Smithi | Tarantula | Taranteller | 0 | 03-10-2004 15:35 |