"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-07-2010, 20:36   #1
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Question P. Regalis kollektivt?

Har lest en del på nett om at P. Regalis, P. Subfusca og P. Formosa er de artene som er aktuelle å prøve kommunalt når det gjelder pokier, og har jo veldig lyst til å prøve dette!
Skal få 3 P. Regaliser på 8cm neste uke, og vurderer å prøve disse kommunalt, så jeg lurer jo på om noen har noe erfaring med dette eller har hørt noe om det?

Tanken er jo at den fullvoksne P. Regalis hua skal bli "kasta ut" av sitt nåværende terra og inn i et mindre slik av de tre små regalisene kan få bo i hennes terra. Det terra det er snakk om er exo-terra på 45x45x60

Bilde av terra:

Kommer selvsagt til å legge til mer gjemmesteder, slik at ikke alle bli pressa inn i den ene stokken (selv om den er ganske stor).. Men er jo fremdeles litt usikkker! Noen som har noe inspill på dette? Blir det hele bare et festmåltid for en av regalisene? Blir terrariet for stort? Jeg tenker jo selvsagt heller for stort enn for lite, når man skal teste kollektivt slik at de ikke blir nødt til å "bo oppå" evt, ete hverandre..
Svar med sitat
Gammel 07-07-2010, 23:20   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Jeg mener at det skal gå bra.. I allefall når de er så små,da trenger de faktisk mindre plass.. Med så stor plass vil nok alle tre finne seg hvert sitt område i terrariumet,uten at dette blir noe problem. som du sier selv,sett inn flere gjemmesteder og gjerne planter
Ute i naturen kan opptil flere pokiser leve sammen under samme kriker og kroker i store trær i regnskogen,når det er stormer,tørketid osv uten at de dreper hverandre. Med slik stor plass er det mindre å beskytte Men når det kommer til mat blir det jo selvfølgelig veldig viktig å ikke la mat vandre i terrariumet.. Bruk pinsett metoden til alle tre.

Jeg har tro på dette

Lykke til Lompah
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-07-2010, 08:22   #3
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Standard

Kjørte et kolleltiv på 9 stykker. En god stund senere oppløste jeg det, og fant 4 eller 5 overlevende.
De mest spesielle var at den største var rund 8-10cm i benspenn, mens den minste knapt nådde 4-5cm.

Pass på at de får mye mat, så kan det gå ganske greit. Man har naturen funnet flere generasjoner i samme tre av bla. P.regalis

En utløsende "uhellsfaktor" skal visst være når første hannen blir kjønnsmoden..

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 08-07-2010, 09:37   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Ja, alt det dere nevner er jeg selvsagt klar over. At de lever slik i det fri, men det er jo alikevel en sjanse for kannibalisme og det har jeg jo lyst til å unngå
De er kun 8cm så det tar vel en stund før de faktisk blir kjønnsmodne og.. Har lest det om kjønnsmodne hanner og, men ser jeg at en av dem er hanner tar jeg den selvfølgelig ut. Jeg vil ha kontroll på formeringer!

Men da gjør jeg et forsøk! Må bare få rydde til litt mer gjemmesteder der, slik at de har valget.. Dette blir spennende!
Svar med sitat
Gammel 10-07-2010, 12:56   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Er en kar på arachnoboards/youtube som har et velfungerende kollektiv mener jeg. Jeg vil passet på å ikke gi de for mye plass, om de etablerer egne terretorier, så kan det fort gå ille. Virker som om de er mer avslappet mot artsfrender om de tvinges til å møtes litt

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-07-2010, 15:24   #6
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Jeg leste litt på arachnoboards om et velfungerende oppsett, men der sto terrastr. i "gallons" (eller hvordan det skrives) og ikke målene.. Men tror du da at terrariet er for stort da eller?
Svar med sitat
Gammel 10-07-2010, 20:48   #7
Guest

Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
Standard

En gallon er 3,8 liter ( kanskje du viste det fra før... )
stokken er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-07-2010, 12:10   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av stokken Vis post
En gallon er 3,8 liter ( kanskje du viste det fra før... )
Nei, visste ikke det, men det forteller meg alikevel ikke hvor store mål det er på terra fordet
Svar med sitat
Gammel 11-07-2010, 22:27   #9
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
Meldinger: 227
Standard

Grise stilig dekor da! Ta deg en tur innom meg å strø litt av dine skills her xD
Thommas88 er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-07-2010, 22:31   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Haha, takk skal du ha! Kommer sånne klaser med kreativitet for tiden.. To uker til og jeg må drøsse mer av kreativiteten for da blir det 10 nye terras :O
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Syk P. Regalis? kim88 Taranteller 18 25-06-2010 11:13
Kollektivt Galil Startgropen 11 30-11-2009 21:07
p.regalis Kris10an94 Taranteller 3 06-05-2008 11:27
P. Murinus/P. Regalis - kollektivt Tarantellen Taranteller 15 24-12-2007 02:39
p-regalis regalis Taranteller 0 19-09-2007 12:49

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:16.