"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Tella på rømmen...IGJEN!!

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-06-2010, 19:05   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard Tella på rømmen...IGJEN!!

Ja da er det en tella er på rømmen her.
POKKERS skyvedører. Jeg trodde det holdt med teip, men neida...

Rømlingen er en stor g. pulchra hunn. Og hun er såpass stor at hun burde syntes lett. Men ikke funnet henne ennå. Er mest redd for at kattene har tatt henne. Men da burde jeg vel sett restene ligge et sted? Tviler på de bortskjemte kattene mine vil knaske i seg hårete tellabein framfor rådyrt ferskfor og sin vanlige mat. (håper jeg iallefall).

Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har byttet alle til exoterras, men skal jo på messe snart.

Det "morsomme" er jo at det er tre dager siden jeg vannet og foret sist, så den kan teoretisk ha vært på rømmen i tre døgn..dvs at den kan være gått over hele leiligheten inkl soverommene.. Hurra...

Jeg som klaget i en annen tråd om at helgen kom til å gå sakte, trekker nå dette tilbake. Tror helgen kommer til å gå MEGET fort når jeg må endevende hvert møbel og hver ting jeg har, for å finne rømlingen. Inkludert et kjempeskap fullt av rot i stua, som jeg selvsagt har hatt døren stående oppe på.. jaja. nå blir det ryddig iallefall..

God helg alle sammen.
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 19:09   #2
Reptilfreak

Øyvind sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Buskerud
Alder: 27
Meldinger: 239
Blog Entries: 4
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Du får ha lykke til! Du finner den sikkert til slutt
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 19:39   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Haha, sorry, men dette får meg til å smile.
Pulchra-terrariet vårt er også teipet igjen, etter 3 ganger hvor tarantellaen har på en eller annen måte klart å lire opp skyvedøra, selv med lås. Sneaky sons of bitches, they are!

Happy searching!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 19:42   #4
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,672
Standard

Du som har brukt ordet useriøse eiere flere ganger,,grynt grynt
Slapp av,dette var ment som en spøk
God jakt videre
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 20:03   #5
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

Jeg har sjøl erfart at teip ikke holder ved skyvedører, når en tarantella har bestemt seg for å komme ut.
Så her er det ståltråd mellom dørene her.
Du får ha lykke til med letingen.
Min erfaring er at tellan er der det er hybelkaniner, hehe.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 20:07   #6
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

slet med det samme til en konge pyton som var i terra med skyvedør.. og fant en enkel løsning på det.. en sugepropp f.eks en liten som man har til akvarium pumper.. fester den på bakerste skyvedør og litt mellom glassene.. jo mer skyvedøren blir presset opp (åpen) jo bedre sitter proppen

ellers får du ha en god jakt den sitter sikkert et lurt sted
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 20:22   #7
Reptilfreak

Standard

Heisann. Ja teip holder ikke. Lurer på hvordan de får pirket det opp egentlig.

Leo- Ja jeg skjønte det var en spøk

Uheldigvis kan har jeg nå fått bekreftet at katter SPISER tellaer den lå død under tv. Eller... det som var igjen av den.)

Var ikke så mye igjen... Men uansett var det godt å finne den. Så jeg slapp å bekymre meg. Da vet jeg ialleflall når det skjedde. For jeg foret og vannet for tre døgn siden på kvelden, og på natten måtte jeg opp fordi den ene katten gikk bananas rundt her. Vil tro det var hårene som klødde nedover halsen. Og gikk og kastet opp utover natten og neste dag.Trøsten er at det må ha gått fort, for han pleier aldri leke med byttet sitt. De to gangene vi har fått villfugler inn her, så har det vært ett hopp, og drept øyeblikkelig. Samme er det med sirissene. Kun et jafs.

Har vanvittig dårlig samitighet for at jeg ikke har byttet ut terraene før. Men trodde teipen skulle holde til jeg fikk byttet. Nå er de resterende teipet med dobbel pakketeip, pluss ståltråd. Og på messen den 3 så er det exo terra innkjøp!
Aldri mer et skyvedørsterra til annet enn orkideer og avleggere!! Evt til dyr som ikke klatrer!

Forresten..hvor godt spiser en katt.. ??tenkte på om det er restene av et tomt ham som lå der.. Burde vel være litt mer igjen egentlig. Tror jeg leter videre her jeg.

Sist endret av Lailande; 18-06-2010 kl 20:24. Begrunnelse: Endret tema. Tror ikke det er den likevel..
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 20:25   #8
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

Godt at kattene ikke har blitt bitt av tellan da.
Det er alltid min skrekk, at kattene kan bli bitt i halsregionen og dermed hovne og og bli kvalt.
er jo en mulighet at de kan ha snust på det du nå tror er ham, og dermed fått brennhår på seg.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2010, 20:38   #9
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Godt at kattene ikke har blitt bitt av tellan da.
Det er alltid min skrekk, at kattene kan bli bitt i halsregionen og dermed hovne og og bli kvalt.
er jo en mulighet at de kan ha snust på det du nå tror er ham, og dermed fått brennhår på seg.
Eller han har spist hammet, og dermed gått bananas. For det er ikke så mye igjen av det ene. ( Det jeg trodde var hele tellaen,var hammet til en lasidora som hadde havnet der. Jeg prøvde å lage en hel tella for et par hamskift siden, og den har ligget oppå et terra.(hadde helt glemt det)
Men tydeligvis hadde det havnet under tv. (nei jeg vasker ikke alltid under der) Men får det ryddig her i morgen iallefall.
Rister dyne og puter ekstra godt.
Restene av det andre kan være at den har hatt hamskifte, på vandring her. ryddingen fortsetter i morgen.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-06-2010, 00:46   #10
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
Meldinger: 227
Standard

Katter spiser det meste som er untatt sengler å mark. men veldig synd da : \ Har en pulchra selv som jeg kjøpte exo terra til. Mulig litt høyt med 45 i høyden men de blir jo opp imot en 18Cm så får fylle så høyt jeg kan med jord. Men er ikke så glad i exo terra siden tellaen kan sette seg fast i toppen. tenkte kanskje å bytte ut med plexiglass istede for netting men må finne noen som kan kutte bra nok.
Thommas88 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
kakerlakk på rømmen stokken Fôrdyr 3 27-09-2009 22:30
Sirisser på rømmen lilleloffen Fôrdyr 4 29-08-2009 14:50
tella juvenil på rømmen sofokles Taranteller 21 22-04-2009 12:38
Melkesnok Slange på rømmen :D jonnybrun Snoker 7 04-08-2008 10:21
terapin på rømmen! reptilfrelst Media 5 02-05-2008 13:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:15.