"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller P. regalis - for stort terra, hvor skadelig er det?

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-06-2010, 20:09   #1
Reptilfreak

G_Rosea sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Trøndelag
Meldinger: 38
Standard P. regalis - for stort terra, hvor skadelig er det?

Hei.

Kjøpte nylig en P. regalis ca. 8cm av rkspider.

Terrariumet som jeg hadde laget til den viste seg å bli svert upraktisk, så jeg måtte flytte den til et nytt. Dette er et ExoTerra 30*30*30, og er alt for stor for den lille krabaten.

Hvor skadelig er dette for tarantellen?

Flere bilder kan ses i albumet.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 20:13   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Syntes terraet så helt årleit ut jeg..
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 20:14   #3
Reptilfreak

G_Rosea sin avatar

Standard Det gamle terraet

Passende størrelse, men hver gang jeg løftet av lokket for å gjøre noe, ble den med ut. Å få den inn igjen bød på utfordringer.

Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 20:19   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Du kan fint bruke ExoTerraet,men jeg ville tatt ut alt,og bare hatt en korkbark eller to (+substrat)

Da kan du lettere å holde kontroll på hvor mye den spiser og at`den spiser. ( finner maten..)

Eller fore fra pinsett..
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 20:30   #5
Reptilfreak

G_Rosea sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Galil Vis post
Syntes terraet så helt årleit ut jeg..
Takk skal du ha.

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Du kan fint bruke ExoTerraet,men jeg ville tatt ut alt,og bare hatt en korkbark eller to (+substrat)

Da kan du lettere å holde kontroll på hvor mye den spiser og at`den spiser. ( finner maten..)

Eller fore fra pinsett..
Puh, å jeg som har arbeidet som en tørk for å lage dette. Takk for godt råd da, det setter jeg alltid pris på.

Det jeg hadde håpet på var at den skulle ta seg til rette i hulen jeg har laget. Der har jeg mulighet til å følge med om den tar byttet eller ikke. Jeg får la den få noen dager til å roe seg ned så får jeg se hva det blir til. Fungerer det ikke, må jeg finne på noe annet.

Jeg finner ikke små arboreale oppsett her til lands, så jeg har sendt en melding til Tarantulacages.com. Bestiller nok et par medium arboreale med front åpning.
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 21:02   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av G_Rosea Vis post

Jeg finner ikke små arboreale oppsett her til lands, så jeg har sendt en melding til Tarantulacages.com. Bestiller nok et par medium arboreale med front åpning.
Hvor mye må du ut med for de da, kunne tenkt meg noen slike selv
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 21:24   #7
Reptilfreak

G_Rosea sin avatar

Standard

Sitat:
Hvor mye må du ut med for de da, kunne tenkt meg noen slike selv
Medium koster 75 dollar stykket. Har ikke fått svar enda, så frakten vet jeg ikke.
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 21:37   #8
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

Ja,jeg vurderte å spørre om å få de "flatpakket" så kunne jeg sette de sammen selv,for å få ned frakt kostnadene b.l.a.

Fint om du legger ut svar og frakt kostnader når du får det,de har jo ganske populære terras
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 22:16   #9
Reptilfreak

G_Rosea sin avatar

Standard

Sitat:
Ja,jeg vurderte å spørre om å få de "flatpakket" så kunne jeg sette de sammen selv,for å få ned frakt kostnadene b.l.a.

Fint om du legger ut svar og frakt kostnader når du får det,de har jo ganske populære terras
Det skal jeg.
Svar med sitat
Gammel 15-06-2010, 02:27   #10
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 569
Blog Entries: 12
Standard

veldig pent oppsett, må jeg si og jeg skjønner deg godt at du byttet terra. åpning i toppen kan være en smerte.. flykter oppover og alt det der. beste er jo åpning i fronten eller på en av sidene.

men er jo også enig i det som sies med at du burde gjøre det mer oversiktlig. er noe dritt når kakkiser eller sirisser gjemmer seg der du ikke får tak i dem. bak det lille treet ditt, for eksempel.

men som svar på spørsmålet ditt om hvor farlig det er, så er det i og for seg ikke så farlig. problemet er at den ikke får tak i maten, fordi de ikke "møtes". hadde en c.fasciatum hvor det skjedde for noen år siden. den døde av sult fordi den aldri fant maten sin. tragisk... så lenge du slipper maten i nettet der den kjenner maten med en gang så burde det ikke være noe problem.

og en ting til: jeg bruker jo ikke exo-terra, men en venn av meg sliter med at mye av maten gjemmer seg bak bakgrunnen, så pass litt på det.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hvor stort er for stort? Silher Taranteller 15 03-10-2008 12:50
hvor stort? zolty82 Terrarier 2 22-01-2008 16:01
Hvor stort terra? neED2k Snoker 4 26-09-2007 08:50
P.regalis. Hvor ille? abarth Taranteller 16 07-03-2007 23:23
Hvor Stort Terrarie Til Boa Constrictor? Tarantula Utstyr 2 07-07-2005 14:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:15.