| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Trøndelag
|
Hei.
Kjøpte nylig en P. regalis ca. 8cm av rkspider. Terrariumet som jeg hadde laget til den viste seg å bli svert upraktisk, så jeg måtte flytte den til et nytt. Dette er et ExoTerra 30*30*30, og er alt for stor for den lille krabaten. Hvor skadelig er dette for tarantellen? Flere bilder kan ses i albumet.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Passende størrelse, men hver gang jeg løftet av lokket for å gjøre noe, ble den med ut. Å få den inn igjen bød på utfordringer.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Du kan fint bruke ExoTerraet,men jeg ville tatt ut alt,og bare hatt en korkbark eller to (+substrat)
Da kan du lettere å holde kontroll på hvor mye den spiser og at`den spiser. ( finner maten..) Eller fore fra pinsett..
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Takk skal du ha.
Sitat:
. Takk for godt råd da, det setter jeg alltid pris på.Det jeg hadde håpet på var at den skulle ta seg til rette i hulen jeg har laget. Der har jeg mulighet til å følge med om den tar byttet eller ikke. Jeg får la den få noen dager til å roe seg ned så får jeg se hva det blir til. Fungerer det ikke, må jeg finne på noe annet. Jeg finner ikke små arboreale oppsett her til lands, så jeg har sendt en melding til Tarantulacages.com. Bestiller nok et par medium arboreale med front åpning.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Medium koster 75 dollar stykket. Har ikke fått svar enda, så frakten vet jeg ikke.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Ja,jeg vurderte å spørre om å få de "flatpakket" så kunne jeg sette de sammen selv,for å få ned frakt kostnadene b.l.a.
Fint om du legger ut svar og frakt kostnader når du får det,de har jo ganske populære terras
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Det skal jeg.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
veldig pent oppsett, må jeg si
og jeg skjønner deg godt at du byttet terra. åpning i toppen kan være en smerte.. flykter oppover og alt det der. beste er jo åpning i fronten eller på en av sidene. men er jo også enig i det som sies med at du burde gjøre det mer oversiktlig. er noe dritt når kakkiser eller sirisser gjemmer seg der du ikke får tak i dem. bak det lille treet ditt, for eksempel. men som svar på spørsmålet ditt om hvor farlig det er, så er det i og for seg ikke så farlig. problemet er at den ikke får tak i maten, fordi de ikke "møtes". hadde en c.fasciatum hvor det skjedde for noen år siden. den døde av sult fordi den aldri fant maten sin. tragisk... så lenge du slipper maten i nettet der den kjenner maten med en gang så burde det ikke være noe problem. og en ting til: jeg bruker jo ikke exo-terra, men en venn av meg sliter med at mye av maten gjemmer seg bak bakgrunnen, så pass litt på det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvor stort er for stort? | Silher | Taranteller | 15 | 03-10-2008 12:50 |
| hvor stort? | zolty82 | Terrarier | 2 | 22-01-2008 16:01 |
| Hvor stort terra? | neED2k | Snoker | 4 | 26-09-2007 08:50 |
| P.regalis. Hvor ille? | abarth | Taranteller | 16 | 07-03-2007 23:23 |
| Hvor Stort Terrarie Til Boa Constrictor? | Tarantula | Utstyr | 2 | 07-07-2005 14:54 |