"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-06-2010, 18:00   #1
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 867
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard Biltema blåsesand?

Er Biltemas blåsesand trygg og bruke nå, eller er den tilsatt diverse ulomskheter?

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 18:01   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Jeg bruker den til akvariet iallefall... Merker ingenting.
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 20:49   #3
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 139
Standard

Jeg leste om noen som hadde brukt den også hadde øglen fått forstoppelse og dødd.
Wilma er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 20:54   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Wilma Vis post
Jeg leste om noen som hadde brukt den også hadde øglen fått forstoppelse og dødd.
Det er en evig diskusjon om hvorvidt de får forstoppelse eller ikke av sand. I naturen lever mange dyr på sand. Men jeg tipper Telia sikter til de giftstoffene som var tilsatt sanden for en stund siden.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 21:36   #5
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Wilma Vis post

Sannheten bak en forstoppelse kan være så mangt og jeg tror ikke man skal skylde på sanden..
Sand, grus, stein, jord, torv, kvist, blad, pinner og trær er noe som er ganske vanlig i naturen, men er forstoppelse det?
Gir man dyrene det de skal ha av vitaminer, kalk, mat og uv så er det svært liten sjanse for forstoppelse.

Det var en tid tilbake det var tungmetaller i sanden til Biltema, men det er det vel ikke mere nå.
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 21:39   #6
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lailande Vis post
Det er en evig diskusjon om hvorvidt de får forstoppelse eller ikke av sand. I naturen lever mange dyr på sand. Men jeg tipper Telia sikter til de giftstoffene som var tilsatt sanden for en stund siden.
Hadde folk brukt hue, så ville denne diskusjonen VÆRT død
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 22:53   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Siden det var en tråd om sand kan brukes til reptiler.. Om jeg skal gå til anskaffelse av f.eks leoser en gang så vil jeg bruke sand,men da kommer jo det store temaet om sand og forstoppelse.. Jeg vet at leoser stuper etter insektene og da derfor får sand med i munnen og i fordøyelses systemet.. Men hva om man forer med insekter utenfor terra? F.eks setter leosen og insektet i en stor plastboks og lar leosen fange og spise der? Da vil den jo i allefall ikke få noe sand i seg,og maten fordøyes trygt.. Eller er det slik at leoser kan grave,og dermed får i seg sand igjennom graving? Lurer fælt på det der..
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 23:03   #8
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs Vis post
Sannheten bak en forstoppelse kan være så mangt og jeg tror ikke man skal skylde på sanden..
Sand, grus, stein, jord, torv, kvist, blad, pinner og trær er noe som er ganske vanlig i naturen, men er forstoppelse det?
Gir man dyrene det de skal ha av vitaminer, kalk, mat og uv så er det svært liten sjanse for forstoppelse.
Står der, Ederlezi.
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 23:19   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Står der, Ederlezi.
Ah,hehe,frøken surrehode kan jeg også kalles

Jeg er jo forsåvidt enig med gibbs,men siden det er så mye tilfeller av forstoppelse ved bruk av sand,så blir jeg jo litt usikker også Men igjen,riktig bruk av uvlys,heatspot,fuktboks,størrelse på terra osv så må det jo gå bra? Og når dyret i tillegg får kalk og vitaminer som gjør de sunnere og mer motstandsdyktig mot sykdommer osv og de får den næringen de trenger.. Der leoser kommer fra kan det jo være glohett til tider,masse sollys,sand og støv,men de lever jo i beste velgående ute i naturen som de fleste andre dyr..
Men man skal jo være føre var når man holder reptiler i fangenskap,så jeg vil nok velge å høre på andres råd og egne erfaringer..
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-06-2010, 15:37   #10
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 569
Blog Entries: 12
Standard

de som har svart snakker her om reptiler. Tråden ligger jo under taranteller, og hvis det som er sagt her om at giftstoffer og andre ulumskheter er borte så burde ikke det være noe problem, burde det vel? tror ikke akkurat at en tarantell får noe særlig til forstoppelse pga sand
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Farlig med biltema sand! bendick2112 Utstyr 20 10-08-2009 22:47
Plast sparkel fra Biltema? Robban Utstyr 4 10-09-2008 23:19
Biltema fogger SpontaN Småprat 33 01-05-2008 21:22
Blåsesand, 25 kg fra biltema shisha Agamer 4 29-01-2008 22:37
0,1-0,7 mm sand fra biltema? Sistine Øgler 3 18-09-2007 19:43

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:14.