| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Akershus
Alder: 20
|
Hei!
![]() Har ei Brachypelma emilia på ca 10 cm. Sist hamskifte var for omtrent 4 mnd siden. Klatret mye før og var veldig aktiv. Men etter jeg satte henne i 30x30x30 terra, har henne slått seg til ro. Men for ca 3 uker siden, har hun gravd seg ned bakerst i terra, lagd seg 2 innganger og minset hullene med jord. Hun har spinnet en del på jorda rundt om i terraet. Og fått en yppelig apetitt! (fastet en del ganger før). Hun kommer aldri fram, bare langt utpå kvelden når jeg har lagt meg. Legger som ofstes rester av maten sin frammers i terra. Så da lurer jeg på hva som egentlig skjer?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
taranteller er jo nattdyr, å om hu er ute om kveldene å spiser betyr det bar at hu har lagd seg en hule hu kan hjeme seg i, å er helt normalt.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Helt vanlig tella oppførsel dette
De styrer jo sin egen hverdag,og de er natteaktiv,så det er nok ikke noe spess som skjer Bra appetitt,ryddighet og aktivitet er flott det
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takker for svar
![]() Næh, trukke det kan være hamskifte på gang. Er ikke så lenge siden hun hadde sist
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Hadeland, Oppland
|
Vel, Riot. du har ikke noe særlig å bekymre deg for
B.emilia er ikke akkurat noen art som vanligvis klatrer så altfor mye, men din var bare litt apekatt i starten, husker jeg de er nattaktive, passive jegere som graver seg ei fin hule, hvis de ikke finner en, og venter på maten og to innganger er jo 0 problem roseaen min hadde jo et skikkelig revehi med tre utganger hvor den satt hele dagen, og brukte natta til å lage et vegg-til-vegg-teppe. som de har sagt før meg: helt normalt det at den klatret og ikke var sååå mye i hula si var jo egentlig mer unormalt enn dette
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kan ta det som at hun trives nå Hehe, morsomt Hvordan går det med Roseaen din nå?
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| B.Emilia hjelp | Riotbaby | Taranteller | 2 | 29-10-2009 20:05 |
| Har 1.0 Brachypelma emilia | stig | Byttelån av dyr for parring. | 0 | 18-03-2009 08:46 |
| b.emilia sling | Kris10an94 | Taranteller | 8 | 12-11-2008 11:49 |
| Brachypelma emilia | moniq | Kommentarer til faktaarkene | 15 | 10-09-2008 17:01 |
| b.boehmei eller emilia ? | Kris10an94 | Taranteller | 19 | 28-06-2008 18:43 |