"
Gammel 10-06-2010, 12:11   #1
Reptilfreak

Riotbaby sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Akershus
Alder: 20
Meldinger: 34
Question B.emilia

Hei!
Har ei Brachypelma emilia på ca 10 cm. Sist hamskifte var for omtrent 4 mnd siden. Klatret mye før og var veldig aktiv. Men etter jeg satte henne i 30x30x30 terra, har henne slått seg til ro. Men for ca 3 uker siden, har hun gravd seg ned bakerst i terra, lagd seg 2 innganger og minset hullene med jord. Hun har spinnet en del på jorda rundt om i terraet. Og fått en yppelig apetitt! (fastet en del ganger før). Hun kommer aldri fram, bare langt utpå kvelden når jeg har lagt meg. Legger som ofstes rester av maten sin frammers i terra.
Så da lurer jeg på hva som egentlig skjer?
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 14:16   #2
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

taranteller er jo nattdyr, å om hu er ute om kveldene å spiser betyr det bar at hu har lagd seg en hule hu kan hjeme seg i, å er helt normalt.
Svar med sitat
Gammel 10-06-2010, 23:39   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Helt vanlig tella oppførsel dette De styrer jo sin egen hverdag,og de er natteaktiv,så det er nok ikke noe spess som skjer Bra appetitt,ryddighet og aktivitet er flott det
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 20:03   #4
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Kanskje det er hamskifte på gang ?
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-06-2010, 20:08   #5
Reptilfreak

Riotbaby sin avatar

Standard

Takker for svar

Næh, trukke det kan være hamskifte på gang. Er ikke så lenge siden hun hadde sist
Svar med sitat
Gammel 15-06-2010, 02:25   #6
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 569
Blog Entries: 12
Standard

Vel, Riot. du har ikke noe særlig å bekymre deg for B.emilia er ikke akkurat noen art som vanligvis klatrer så altfor mye, men din var bare litt apekatt i starten, husker jeg de er nattaktive, passive jegere som graver seg ei fin hule, hvis de ikke finner en, og venter på maten og to innganger er jo 0 problem roseaen min hadde jo et skikkelig revehi med tre utganger hvor den satt hele dagen, og brukte natta til å lage et vegg-til-vegg-teppe.

som de har sagt før meg: helt normalt det at den klatret og ikke var sååå mye i hula si var jo egentlig mer unormalt enn dette
Svar med sitat
Gammel 15-06-2010, 09:41   #7
Reptilfreak

Riotbaby sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rawhin Vis post
Vel, Riot. du har ikke noe særlig å bekymre deg for B.emilia er ikke akkurat noen art som vanligvis klatrer så altfor mye, men din var bare litt apekatt i starten, husker jeg de er nattaktive, passive jegere som graver seg ei fin hule, hvis de ikke finner en, og venter på maten og to innganger er jo 0 problem roseaen min hadde jo et skikkelig revehi med tre utganger hvor den satt hele dagen, og brukte natta til å lage et vegg-til-vegg-teppe.

som de har sagt før meg: helt normalt det at den klatret og ikke var sååå mye i hula si var jo egentlig mer unormalt enn dette
Sant. Er bare veldig uvant iforhold til før Kan ta det som at hun trives nå Hehe, morsomt Hvordan går det med Roseaen din nå?
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
B.Emilia hjelp Riotbaby Taranteller 2 29-10-2009 20:05
Har 1.0 Brachypelma emilia stig Byttelån av dyr for parring. 0 18-03-2009 08:46
b.emilia sling Kris10an94 Taranteller 8 12-11-2008 11:49
Brachypelma emilia moniq Kommentarer til faktaarkene 15 10-09-2008 17:01
b.boehmei eller emilia ? Kris10an94 Taranteller 19 28-06-2008 18:43

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:14.