| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Ja da har jeg omsider fått parret Iheringiene. Etter å ha først ventet på hamskifte noen mnd, og så et par uker etterpå så hun skulle kommme seg. Har niforet den siste uken i håp om at hannen skal bli spart. Og det gikk såvidt med hjelp av to sett pinsetter og en glassplate.(Pluss hjelp fra datter som ikke liker tellaer) Hannen trommet fint med labbene, og hunnen svarte med det samme. Fikk buksert hannen tilbake etterpå, og alt var fredelig. Håper nå på egg der.
Roseaene var egentlig unødvendig å parre, da det vel er for mange i omløp allerede. Men de er så flotte, og hannen har lagt spermweb på spermweb de siste mnd. Og han er jo 6 år. Så tenkte han fikk lov å oppleve risikosporten det er å formere seg. Hunnen var gresselig aggressiv, men han klarte fint å komme til. Desverre ville hun spise han etterpå, så hadde jeg ikke hatt pinsettene og assistanse fra misfornøyd datter, så hadde det gått galt.(dæven for noen tenner det var på henne). Hannen prøvde å ta selvmord ved å ikke ville inn i buret sitt igjen, men det gikk da etterhvert. Det er den gråhvite varianten. Tipper de ikke er så lett å få solgt. I verste fall, får jeg en kjempestor Roseasamling her Blir moro uansett.Bilder kommer i morgen, da jeg må hoppe i seng nå. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Lykke til med sekk
![]() Det er ALDRIG unødvendig og parre g.rosea, hobbyen trenger flere som parrer rosea så det ikke blir tatt så mange fra naturen!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Du får ha lykke til med begge 2, alltid spennende med parringer
G iheringi er jo kjempefin så jeg er klar for slings derfra om det går seg til!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Trodde hannene var mye mindre en hunnene jeg, men det gjelder kanskje ikke alle arter..
Grattis med parring og vel overstått edderkopp fobien you crazy women
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
POKKER!!!!!!! Kom hjem fra jobb nå. Og Iheringihunnen har lagt seg på ryggen for å molte IGJEN!!
Nå er det bare å vente to uker til og prøve å parre på nytt.... ARG!! Er det vanlig at de molter 2 hver mnd slik??? Eller gjør hun det på trass? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Skjer av og til at hamskifter kommer veldig tett, men vanligvis for å rette opp feil fra et dårlig skifte el. Har det skjedd før? Spesielt at hun gjør det dagen etter parring da! Får krysse fingrene for at hannen klarer jobben en gang til
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vellykkede parringer..... | telia | Taranteller | 12 | 22-07-2009 16:09 |
| Tarantella parringer | smørblomst | Taranteller | 3 | 22-03-2007 23:16 |