| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
|
Var IKKE der i går. kanskje jeg har vert sløv med å sjekke men var GARANTERT ikke der for 2 dager siden. Tok henne ut med en gang nå. Hva er dette ?
![]() Jeg sjekka de 3 stokkene jeg lima sammen om det var noe tegn til sopp men det var det ikke. hatt den sånn i ca 2-3 uker nå. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Oslo
|
OI. Jeg har aldri sett ett sånt angrep før. Kan nesten ikke tro at det ikke var der i går, men hvis du sier det..
Det ser ut som mugg. Hvordan holder du substratet? Hvilken type tarantell er det snakk om? Jeg er usikker på hva det kan være, det ser ut som mugg, men det kan også se ut som ett tykt spinn. Men sjangsen for at så tykt spin har kommet siden i går er liten. Kast substratet, og vask terraet godt med varmt såpevann.. Hvis det er ett billig plastikk terra, hadde jeg kjøpt nytt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det er pulchra i ene halvdelen som du ser der så er det en isoporvegg og på andre siden er det en b.smithi. 80Lx40Bx30H Terra. Nei serr jeg sjekker huler å div ting støtt for å se om hvordan de oppfører seg. Hun har nettop gravd vekk hele siden vedsiden av å under vannskåla som jeg synes er morro å se. så har fulgt med. Brått når jeg kom inn etter å ha vert på jobb å i byn så BOM. hvit. Hun var der inne for senest 2 dager siden for hun ble litt engstelig og gikk til hula si. Ikke noe da. jeg tenkte kanskje female versjon of sperm web men woah tok ingen sjangste å grep nesten tak i hun å fikk henne i mitt exo terra med en gang.
Dette er da vanelig ugjødslet natur torv. ikke fuktet men latt ligge i terraet et par dager åpent før jeg satte de inn. Kan også se min tidligere topic der jeg lurte på når dere gjore det men det er bare under ved hula det hvite er så jeg vil vel kanskje tro det er fra stokkene men limte sånn hule til begge tellaene så jeg må finne på noe nytt. Smithi har nettop hatt hamskifte å! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
|
den soppdriten der får jeg også av og til hvis jeg henter røtter fra skogen å ikke steker eller koker de lenge nok. fjern substratet med mugg på og stek røttene i ovnen så lenge du kan uten at de blir brendt. la så substratet tørke ut og du vil fjerne den soppdriten.
det er en sopptype som er ganske vanlig å finne i naturen under fallent bladverk o.l., tror ikke den er veldig farlig for dyrene dine og de har nok lignende der de kommer fra hvis de liker seg på bakken i nærheten av fallent bladverk |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Gir opp det andre terraet. Kjøper et exo terra til tenker jeg dog jeg ikke liker det. Smithien min satte seg fast i nettingen i toppen så da fikk jeg glass å ramme butikk å fikk han til å lage et terra som var 80x40x30.. 2400kr. Men får heller kjøpe et exo terra til på 45x45x30 eller noe. Pulchra kan vel klare litt mer høyde.
![]() sånn har det det intil vidre i allefall |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har ikke tatt noe fra det andre terrariet inn i exo terraet å se nå....
![]() Blir sur.. Mulig det er sekken med jord ? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
|
da ville jeg nok prøvd å kjøpe en ny sekk med torv ja
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Prøver å varme den siste delen jeg hadde igjen av sekken, ikke mye men da har hun litt underlag. Blir nok en stund til jeg prøver jord uten å steke den.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
|
jeg steker aldri torva, men hvor har du oppbevart sekken?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tarantella sopp sporer | hewlet | Taranteller | 3 | 11-05-2010 17:21 |
| Hvit sopp på baklpart....? | Blondi | Taranteller og skorpioner | 2 | 12-08-2009 16:43 |
| Lys?sopp middel?kalk?filter? | hansen256 | Skilpadder | 4 | 10-08-2009 16:32 |
| Vannskilpadde med sopp | merete | Skilpadder | 8 | 27-03-2009 22:22 |
| sopp i terra | duefjes | Taranteller | 7 | 27-10-2007 12:35 |